klant bepaalt zélf hoeveel hij over heeft voor restaurantbezoek!

met categorie:  

 

(foto's: Jan Smets)

Euh?  de klant kiest zélf hoeveel hij betaalt?  Het leek me fake-news, maar niks is minder waar.  Het idee is best origineel, verrassend en baanbrekend.  Maar brouwerij Het Anker heeft de Mechelaar in het verleden al meerdere keren weten te verbazen.  Nu dus wéér!  Deze keer wil de brouwerij de op de Wollemarkt gelegen brasserie 'Thien Geboden' nieuw leven inblazen.  En dat wil men doen op een originele manier.  Tegen de tweede helft van dit jaar moet de zaak terug de deuren kunnen open met een uniek concept.  Op zoek is men nu naar een uitbater met veel ondernemerszin om hier mee de schouders onder te zetten.  Hierover laat ik Charles Leclef van de succesvolle Mechelse brouwerij aan het woord.  Het Anker is immers eigenaar van het pand.

 

Charles Leclef weet van aanpakken.  Hoe hij de ooit zieltogende brouwerij weer op de rails heeft gekregen: weinigen zouden het hem nadoen.  De Ankerbieren scoren wereldwijd; de whisky gooit hoge ogen; het hotel, de brasserie...; en de plannen met de Battelkerk maken ons nu al nieuwsgierig.  De metamorfose die de brouwerij de laatste decennia onderging is spectaculair te noemen.  En dat zeggen niet alléén chauvinistische Mechelaars.  Wat vooral sympathiek is, is het  feit dat de brouwerij nog steeds gezellig verankerd is in het hart van onze stad. 

 

 

Nu komt Charles Leclef weer met wat nieuws op de proppen.  Deze keer met de 'Thien Geboden' op het gezellige terrassenplein in de schaduw van onze Sint-Romboutstoren.

Niet iedereen kan zomaal een avondje uit met familie of vrienden op restaurant betalen.  Daarom dit opvallende idee: de klant mag zelf kiezen wat hij of zij betaalt voor het restaurantbezoek. 

 

We wilden het eens anders aanpakken.  Klanten krijgen de vrijheid om zelf te betalen wat ze voor een etentje over hebben. Je betaalt zoveel als het het eten en de hele omkadering waard vindt.  Of je nu tussen twee jobs zit of net loonsopslag hebt gekregen, met één vriend of met de hele familie komt eten: de beleving van je avondje uit is het belangrijkste.  Natuurlijk blijft de brouwerij een commercieel bedrijf en moet de zaak rendabel zijn.  Dit belet echter niet dat we een sterke sociale dimensie op een discrete manier kunnen toevoegen...

 

Dat vertelt Charles Leclef die zijn sociaal gevoel al eerder toonde met zijn denkwerk rond 'fairisme'.

lees hier meer over:

www.mechelenblogt.be/2019/03/met-fairisme-wil-charles-leclef-uit-nieuwe-...

 

De menukaart moet nu nog verder worden uitgewerkt en ook wordt de zaak opnieuw ingericht.

De Mechelse bieren mogen uiteraard niet ontbreken in dit leuke brasserie-concept.

 

Dit moet een plek worden waar iedereen wil en kan komen!  Als je interesse hebt om aan dit project mee te werken moet je zeker met ons contact opnemen!

 

...stuur dan een mailtje naar:    william@hetanker.be