Indexering van de parkeertarieven was er blijkbaar gecommuniceerd. Nou moe. We weten dat de stad (en het gewest, en het land) geld te kort komt, maar dit ?!
Wie vandaag een uurtje parkeert in het centrum betaalt 1,20 euro. Vanaf 1 mei is dat 1,70 euro, of precies evenveel als uw wagen stallen in parking Grote Markt.
Aan de vesten - uitgezonderd parking Zandpoortvest - kost het eerste uur parkeren vanaf mei 1,5 euro, voor twee uur betaalt u 3,70 euro en voor de maximum toegelaten parkeerduur van vier uur 7,40 euro. Bestuurders die het nalaten om een ticket te nemen, betalen binnenkort 30 euro voor het zogenaamde halve dagtarief, of tien euro meer dan vandaag. Ze mogen dan wel vijf uur blijven staan, een uur extra.
(Bron GVA)
Nog een reden meer om met de fiets naar de stad te komen ? Wordt er ondertussen werk gemaakt van de grote gratis randparkings ?
30 euro voor een halve dag? Dat is duurder dan de ondergrondse parking van hotel George V in het centrum van Parijs lol
De bomma, uit Zichem-zussen-Bolder, kan - met Pasen - maar beter thuis blijven.
Want als ze dan een boete krijgt of een ticket moet kopen van 30 euro - effe omrekenen voor de bomma : 1.200 Oude Belgische Franken - dan krijgt dat mens ter plaatse nen hartaanval !
Dan mag ze nog blij zijn dat ze, in haar zoektocht naar een parkeerplaats, niet voorbij die kl*tecamera's is gereden die de autoluwe zone "afbakenen".
En met dat pensioentje van haar (van een klein 900 euro) zullen de paaseitjes van de bomma, vanaf dit jaar, heel klein zijn.
Dat is dus wat NVA bedoelt met "veranderen, durven en doen!". Belastingen verhogen, maar verder tal van nutteloze projecten subsidiëren. En het blijkt een NVA-strategie te zijn, want ook in Londerzeel, Keerbergen enz. wordt aan beurzensnijderij gedaan. En hoogstwaarschijnlijk is dit nog maar het begin en zal pas na de verkiezingen van 2014 nog meer "veranderd" worden....
Op de winkelsite Zemst is alles te krijgen wat je maar kan bedenken. Het parkeren is er gratis en onbeperkt in de tijd. Zij nu eens eerlijk, waarom zou je nog naar de stad rijden ? Is het dat nu wat de bewindslieden der laatste legislaturen gewild hebben ? Ze mogen er allemaal fier op zijn, zelfs de calimeros van de NVA. En dat ze nu a.u.b. zwijgen over hun verandering.
"Waarom zou je nog naar de stad rijden ?"
- De vismarkt ?
Is dit misschien allemaal in het kader van de autoluwe stad? de middenstand zal daar zeker niet mee lachen.............maar ja, de kiezer heeft gekozen voor "verandering".
Eigenlijk wel knap dat Mechelen doortast kiest voor autoluwe(re) stad. Nog even volhouden en winkelen wordt weer heel wat aangenamer dan voorheen.
Wel nog zorgen voor:
- een oplossing voor minder mobielen
- (veel) beter openbaar vervoer.
- (veel) meer (bewaakte) fietsenstallingen in de stad
- gratis toegankelijke randparkings
- een fietssysteem zoals in andere steden
Hopelijk binden ze niet te snel in voor de autolobby, en zijn kinderen binnenkort terug aan het spelen in de straten.
Peter, ik heb jaren met plezier naar de vismarkt gereden om goeie verse vis te kopen bij den " Dolf " zaliger. Het was wel iets duurder dan op andere plaatsen maar het was ten minste echte vis. Drie kwart van de tijd kunnen we er nu niet meer geraken zonder het risico te lopen van brokken aan den auto in de Hoogstraat, een boete voor de autoluwe, een pak geld voor de ondergrondse jackpot en wat weet ik nog veel. Sorry, maar aan ons is het niet meer besteed. En ik ben zeker dat heel veel mensen daar ook zo over denken. Spijtig dat de mensen daar niet aan denken als ze in het kieskotje staan. Of worden we dan toch allemaal bedrogen door de kiescomputers? Stof om eens goed over na te denken tijdens de paasvakantie.
Auto parkeren in de LAMOT parking. Vis kopen duurt niet meer dan een kwartiertje, dus dat is gratis. :-) Ik snap niet waar jij het probleem ziet ? :-)
En mijne vis nog duurder maken door het parkeergeld zeker. Straks is hij nog goedkoper als ik hem naar Nieuwpoort ga halen.
dringend te realiseren een ruime ondergrondse fietsenstalling zoals in Leuven....succes gewaarborgd.
Peter, hebt ge al eens vis gekocht op de Vismarkt? binnen 15 minuten bediend? en dan van de Lamotparking heen en terug? duurt wel langer dan de gratis 15 minuutjes hoor. pronostiek= weldra géén viswinkels meer op Vismarkt........
Peter, dat gratis kwartiertje is enkel geldig voor de Vinci-parkings, waar de stad een beetje mee in de pap brokkelt. De Q-parking is een privé-aangelegenheid. Test maar eens uit:-) En de Vismarkt vind ik niet bepaald een argument om naar Mechelen te komen. Veel vis komt daar niet meer aan te pas!!
@Eddy: Dat moet ik eens proberen.
Zeg Heren van leeftijd, er zijn nog wel andere dingen te doen op de Vismarkt dan vis kopen. :-)
Peter, wij hebben geen problemen zeune maar het is de stad die blijkbaar problemen heeft.
Oei, G.L. De welke ?
Trouwens je woont op twee pedaalslagen van de stad en het zonnetje schijnt.
De laatste keer dat ik vis bij Emiel ben gaan halen, met oudjaar, kreeg promt een kortingsbon voor de Lamot parking. Ik weet niet meer hoeveel dat was, sorry hiervoor :) wou het gewoon even delen.
wat het beleid betreft in mechelen, een duidelijk ruk naar rechts met cultuur en de gewone burger als grootste slachtoffer!
Hopelijk zijn,we,dit vergeten bij de volgende verkiezingen.
Er is in het verleden (en ook nu nog steeds) te kwistig en te ondoordacht omgesprongen met de centjes.
Ik vergeet nooit hoe degoutant Meneer Somers en Mevrouw Gennez de Mechelaar vierkant uit stonden te lachen, tijdens een gezamelijk interview net voor de verkiezingen, waar ze lachend toegaven dat het plein aan de brug van de brusselpoort een grandioze mislukking bleek.
Ze zouden dat wel oplossen, hahaha.
Met peeschijven zeker ???
Nu is er een put van 190 miljoen euro !!! (3 miljard zeshonderdduizend oude frankskes, astemblief)
In GVA zegt Somers dat dat bedrag makkelijk kan afbetaald worden.
Laat dat makkelijk maar achterweg, meneer de burgemeester.
Als het dan toch zo makkelijk is en de burgemeester toch vindt dat er geld genoeg is ....
WAAROM werden dan de vuilniszakke duurder ?
WAAROM slaat een uurtje parkeren dan op met 50 cent ?
WAAROM smijt hij dan personeel buiten ?
WAAROM moeten er dan eigendommen verkocht worden ?
Uit weelde ???? I don't think so.
Sommigen stellen hier de vraag : Is dat veranderen, durven en doen ?
Daarmee wordt de schuld dan even netjes in de schoenen van NVA geschoven.
Alsof die put er plots gekomen is na 14 oktober 2012 ?
Dat we sterk moeten besparen is een vaststaand feit, dat kalf is al verdronken.
Maar stop dan verdomme met feestjes, bloemekees langs de ring, nieuwjaarsrecepties, vuurwerk, vlieten opengooien en de bruul uitbreiden.
Binnenkort staan al die winkels leeg, na het nog duurder maken van het parkeren.
Een langere Bruul zal niet meer nodig zijn dan.
GL, waarom wil je dan persé IN de stad parkeren? Er is toch plaats genoeg tussen Hombeek en het centrum waar je 2 uur gratis mag staan? ;-)
@Joop:
WAAROM werden dan de vuilniszakken duurder ?
- misschien omdat dan de vervuiler betaalt ?
WAAROM slaat een uurtje parkeren dan op met 50 cent ?
- misschien omdat auto's in de stad de stad minder leefbaar maken ?
WAAROM smijt hij dan personeel buiten ?
- misschien omdat een al te grote overheid contra-productief werkt ?
WAAROM moeten er dan eigendommen verkocht worden ?
- misschien omdat de stad geen immobilienkantoor is ?
:-)
Ik maak me vooral zorgen om de rechtse coalitie die dit alles mogelijk maakt, omdat diegene die onderaan de ladder staat in de kou blijft. De zwakste schouders krijgen meer en meer lasten te dragen.
Netels heeft gelijk. 30 EURO/halve dag is duurder dan de ondergrondse parking van hotel George V in het centrum van Parijs
FOUR SEASONS HOTEL
Dear Mr ,
Thank you very much for your email.
The rate for Parking is 54€ per 24 hours.
Best regards,
Reservation Supervisor
Wat dacht ge nu, dat ik dat uit mijn duim gezogen heb ? Vorige zomer was dat de enige vlot bereikbare en niet volzette en in de buurt van de champs elisees toen we naar de aankomst van den tour gaan zien zijn. Bijzonder vriendelijke mensen trouwens, en zeer propere toiletten ook :-)
Binnen enkele jaren ne Wall Mart of ne uit-de-kluiten-gewassen Albert Hein buiten de Ring (bv Gentsesteenweg) met gratis randparking en voor we het weten staan meer dan de helft van de winkels in den Bruul opnieuw leeg.
We hebben dat al eens meegemaakt bij de vorige Crisis in de Ugly Seventies and Eighties toen niemand nog den Bruul in kwam na een bepaald uur omwille van o.a. het Onveiligheidsgevoel.
Foto Gimycko - Ne lege Bruul
die 30 euro is voor mensen die het NALATEN om een ticket te nemen. Betaal je voor een hele dag moet je wel een keer over en weer, maar dan betaal je wel maar de helft van die 30 euro.
Die parkings... ze staan voor meer dan de helft van den tijd gewoon halfleeg. Waarom maken ze hier geen buurtparkings van ofzo? Zo komt er plek vrij in de straten, waar mensen die echt moeten parkeren mogen staan (ik denk dan aan mindervaliden). Ik kan perfect met de fiets, te voet, maar als ik morgen in een minder begunstigde hoedanigheid verzeil, moet ik de binnenstad vaarwel zeggen. Dat kan niet de bedoeling zijn.
Ik vind het alleen ook zo jammer dat DeLijn zonodig moest bezuinigen op de stadsbussen. Wie daar de schuldige is, heeft iedereen het raden naar. De buschauffeurs wijzen naar Somers. À la limite dat de prijzen van een busticket naar omhoog gaan... maar dan wil ik betere dienstverlening. Dit is gewoon duurder maken en een slechtere dienstverlening. Die pendels zijn ridicuul: kunnen ze ook meteen afschaffen, nu ze toch bezig zijn. Ik heb de pendel eens uitgeprobeerd en zou nog sneller te voet zijn geweest, omdat je ten eerste aan het station moet overstappen en ten tweede nog eens zeker 10 min. moet wachten. Tegen dat je amper een kilometer hebt afgelegd, ben je een kwartier tijd. Reken daar de tijd station-jouw halte bij. Beter zo'n streekbus nemen en aan de Veemarkt afstappen.
Ik zeg het en blijf het zeggen, ze moeten die bende privatiseren. Een soort joint-venture tussen intercommunales en privé, waarom niet? Zolang we echter nog geloof blijven hechten aan het alles-moet-gratis-en-publiek, krijgt kwaliteit geen kansen en blijven we met oude rommel blijven rondschokken.
Ik denk bovendien dat N-VA mijn stem waard was, ze nemen tenminste budgettaire verantwoordelijkheid op. Wie zeurt over het voetbal of de cinema, heeft gewoon een luxeprobleem. O.VLD en Groen hebben desondanks nog zo veel macht dat hun prestigeprojecten niet verdwijnen in de onderste la. Zo willen ze bijvoorbeeld een goedkope parking voor studenten wegbreken voor een open stuk Dijle en de Zandpoortvest ondertunnelen (?). En om nog maar te zwijgen van het "hernieuwen" van de Bruul.
Het was dit of alweer een paars wanbeleid. De schuldenberg kwam niet na 14/10. Alleen moeten we wel erop toekijken dat al dat gesnoei ons niet zuur komt op te breken en dat het zich niet vertaalt in slechtere dienstverlening of minder inspraak/budget voor maatschappelijke spelers die Mechelen in the picture zetten (zoals de hogeschool). Maar ik verwacht dat men op dat vlak wel met verstand bestuurt.
Henning, ge stelt mij teleur.
Morgen is de binnenstad alleen nog maar voor de fitte en de rijke Mechelaars.
Maar die gaan in Mechelen niet hunne Dolce & Gabbana vinden, want Mechelen is nu eenmaal geen Parijs, Londen of Berlijn.
De rest zal dan maar bij de Aldi, buiten de Ring, moeten gaan shoppen, uit noodzaak.
Foto Gimycko - Alweer een lege Bruul
@Henning: Somers is niet verantwoordelijk voor de besparingen bij de Lijn. Het is de vlaamse regering die de middelen voor de Lijn heeft teruggeschroefd.
Mannekes,
Ik denk dat ze alles aan het voorbereiden zijn voor de 20km van Mechelen. Daar moet ge plaats voor hebben zenne....
En wat De Lijn betreft; privatiseren geeft zeker geen beter resultaat. Het OV barst van knappe koppen en gedreven medewerkers. 't Is de politiek dat alles om zeep helpt onder het mom dat het teveel kost... De kusttram bewijst dagelijks dat het wel kan.
Het enige wat bij DE LIJN en de NMBS teveel kost is den top en de politieke stromannen.
Wat het parkeren betreft. Ze zijn sinds enkele jaren ook Posse Leest en de Hombeekse plantenbeurs aan het kapot maken. Met dank aan de grote manitou.
En aan de rand van het centrum hebben we nog altijd een schitterende én volledig gratis parking liggen: de parking van de ouwe Carrefour.
Auto gratis parkeren, bruggetje over, Katelijnestraat door, en op nog geen 10 minuten sta je zorgeloos op de Grote Markt
Op 10 minuten van de Carrefour-Noord-parking tot oep de Groete Mèt.
Dat moet ik de bomma uit Zichem-zussen-Bolder laten weten !
Foto Gimycko
Jongens, stop eens met zeuren over de lege winkelstraten in Mechelen. De Bruul is een van de populairste winkelstraten van het land, zie GvA : http://www.gva.be/regio-mechelen/mechelen/mechelse-bruul-wint-aan-popula...
En waarom ? Omdat je niet constant van je sokken wordt gereden door auto's. Hou die gerust uit de stad. Of vind je de Bondgenotenlaan dan zoveel leuker... ?
Deedee, leuk en leuk is twee , maar den Bond heeft alleszins een veel degelijker aanbod dan de Mechelse Bruul tot nu toe:-)
Wat mij opvalt zijn de broncanteriewinkeltjes, die - in Mechelen - als paddestoelen uit de grond schieten.
:-)
Vijf miljoen voor Mechelen.
Ik zie hier altijd hetzelfde opduiken.
De randparking is niet ver, het is maar tien minuten stappen.
Je wordt niet van je sokken gereden, want wij willen graag in het midden van de Bruul kunnen lopen.
Het is idd maar tien minuten stappen, maar voor mensen met mobilitietsproblemen staat 10 minuten stappen gelijk aan een marteling.
Hebben die mensen dan niet het recht om in de stad te komen ?
Een aantal wagens worden per uitzondering in het autoluwe gebied getollereerd, dus je kan toch niet in het midden van de bruul lopen om etalages te kijken, want dan wordt je platgereden door een wilde buschauffeur, een cowboy taxi, of K3, waarvoor wél een uitzondering gemaakt wordt.
Maar je ons kent ons, nietwaar.
Ik vraag me af waarom de stad in deze de mindervaliden straal negeert en geen uitzondering maakt voor de mensen die een beperking hebben ?
Denken ze dat wij de stad onveilig gaan maken ?
Een simpele oplossing is dat men een aantal mindervalidenplaatsen zou voorzien in het autoluwe gebied en de mindervaliden met parkeerkaart toegang verleent tot het autoluwe gebied.
Dat kost alleen enkele verkeersborden, die ze zeker en vast nog op voorraad hebben en een paar potten blauwe verf om de parkeerplaats duidelijk af te bakenen.
Eveneens hoogdringend is dat de politie intens de mindervalidenplaatsen controleert.
Er zijn voor het TSM gebouw een 7 tal minervalidenplaatsen.
Gisteravond omstreeks 8.30 uur waren die allemaal bezet en bij nazicht bleek er slechts één geparkeerde wagen over een parkeerkaart te beschikken.
Dat is het levende bewijs dat er véél te weinig controle gedaan wordt op deze parkeerplaatsen en zoniet, dat de boetes veel te laag zijn.
Zeg Jan, Ik zie hier ook altijd hetzelfde opduiken, straf he.
- Schreef ik daarboven niets over mindervaliden ?
- Ging voor de verkiezingen een welbepaalde partij dat niet oplossen voor jou ? Ik meen toch een campagne gezien te hebben ?
Hopelijk komt het er van.
De autoluwe zone blijft een bron van verzet en terecht, maar de camera's met nummerplaatregistratie voor de autoluwe zones kunnen nog soelaas bieden. Waarom geen mindervaliden in deze zone laten parkeren en dat "plaatselijk verkeer" uitbreiden. Hell yeah. De oplossing ligt hem in het bijvoegen van een paar records in een databank. Veel verkeer kan dat niet zijn, peis ik. Misschien de camera's gewoon afvoeren en slagbomen zetten, dan is het ondubbelzinniger en laten onwetende mensen zich niet vangen.
@G.L: ik weet niet wat precies je teleurstelt, maar ik stem geen VB. Geen uitgebreid programma en met "het onveiligheidsgevoel aanpakken" gaat die partij het niet redden. I'm sorry :-)
@besparingen DeLijn: klopt dat het de Vlaamse overheid is die bespaart, maar zij beslist nooit eenzijdig wat er in Mechelen gebeurt. Lokale politiekers hebben wel degelijk grote invloed. Ik vertel ook maar een getuigenis van de chauffeur in kwestie, het kan best zijn dat hij onwetend was. 't Klonk wel nogal overtuigend dat "Somers" kop van jut was...
@Henning
Af en toe eens de moeite doen om een gemeenteraad bij te wonen kost toch geen geld. En ja ook het live verslag van MarkT lezen kan je een beetje wijzer maken. Of het nu objectief of subjectief Veel beter dan van achter een haag staan te roepen, maar ja zo kennen we er nog wel enkelen.
@Peter
Op uw vijf miljoen heb ik ook nog iets te zeggen. Ik raad u voor een keer aan de weekendkrant van HLN open te slaan op pagina 6 en7. Stijging van de prijzen sinds 2001.
Pak friet +46%, koffie +46%, bloem +95%, boter +32% enz, enz, enz
We zijn goed af met uw vijf miljoen. Met alle Chineze maar niet met den deze.
... en straks valt de hemel op onze kop. :-)
(Index Januari 2001: 128.38 ,Index Januari 2013: 164.60)
Stijging van uw loon in die periode, bijna 30%
Toch knap dat er wat geld wordt vrijgemaakt voor het Mechels Onderwijs.
Als de bomma nu eens een treintiketje kocht dan zou ze beter af zijn, of een tiketje uit een of andere parkeermeter! of je kan je auto ook op een plaats zetten waar het verboden is te parkeren, gegarandeerd geen boete! flikken komen hier toch niet buiten! ( Bruul of zoutwerf zijn mijn favorieten). groetjes aan de Bomma!
Ge moet dan wel ne foto van den bruul plaatsen he, en niet van de egmontstraat!
Hallo Gim, blijkbaar ne verkeerde foto.-)
Nog even uitleggen voor degenen die niet graag voor een parkeerplaats betalen: op onze lieve vrouwekerkhof zijn er enkele parkeerplaatsen waar je niet moet betalen, In totaal 10 plaatsen, als de flik er telkens een boet zou uitschrijven en dan samen met de wildparkeerders op de korenmarkt en op de zoutwerf, hebben we een gratis politiekorps, of ten minste zelfbedruipend! (Maar ja die venten komen niet graag buiten voor zo iets!)
Sepos, ik ken er veel die in Zemst gaan winkelen. Niks parkeergeld, niks boete en niks flik. Enkel rustig winkelen.
Ge kunt de bomma ook nog altijd gaan afhalen aan de statie met... uw billenkar.
Maar als ge dan, met uw vieren op een elektrisch aangedreven billenkar, door de binnenstad racet, dan hebt ge het ook aan uwen tutter.
Want de maximumsnelheid daar is 30 km/uur !
;-)
@Peter : Er was maar één partij die zich de moeite getroost heeft om het probleem onder de aandacht te brengen.
Ik heb ooit jouw raad gevolgd en gaan praten met Karel Geys, toen gemeenteraadslid voor SPA en die schepen van mobiliteit, die niet de moeite wou doen om de mindervalidenkaart in het computersysteem te verbinden aan een nummerplaat.
Dat was blijkbaar veel te veel moeite voor meneer de schepen.
Bovendien vond hij het ook nog nodig om doktertje te spelen tijdens het gesprek en mij te kleineren.
(Waar gebeurd en ter plaatse opgenomen)
De mensen van NVA gaven gehoor aan het probleem en hebben op zeer korte termijn een kleine actie op poten gezet, waarbij ze zelf met een rolstoel door de stad trokken en de problemen aan den lijve ondervonden.
Het is heel makkelijk om de ogen te sluiten voor de problemen van anderen als men zelf kerngezond en goed te been is, zoals Mevrouw Debie doet (er zijn geen problemen in Mechelen).
Hoe dom kan je zijn ???
Het motto van de hedendaagse maatschappij is er meestal één van "Wat kan mij de anderen schelen".
Ik vond het een fantastisch teken dat in dit geval ook de jeugd, waar je dat tegenwoordig niet meer van zou verwachten, onmiddellik bereid was om zich mee in te zetten.
Ik heb daar een aantal leuke jonge mensen ontmoet, die mijn geloof in de jeugd toch wel versterkt heeft.
Als die steun nu van een andere partij gekomen had, hadden zij misschien wel op mijn stem kunnen rekenen, maar er was er maar één die bereid was om zich in te zetten om het probleem PROBEREN op te lossen.
Ik ben ook zeker dat zij dat zullen proberen, maar momenteel hebben ze véél zwaardere problemen op te lossen en heb ik geduld en leef ik op hoop om ook weer eens terug een namiddagje, samen met mijn echtgenote, in de Bruul te kunnen gaan shoppen, want momenteel geraken we niet verder dan de Botermarkt.
We zijn ondertussen Blokker, de C&A en Taverne Walkers al wel beu geraakt.
@Jan G. de medische richtlijn door exschepen Karel Geys gratis aan u verstrekt, werd ingegeven door eigen ervaring terzake! Hij is door die "raadgevingen" een dertigtal kilokes kwijtgeraakt en heeft me destijds gezegd dat dit voor hem het leven veel draaglijker maakte. Het was dus feitelijk een goed bedoelde raad die hij u wou geven:-) Maar wat uw uithaal naar schepen Marina Debie betreft, wil ik u er beleefd op wijzen dat deze dame een ernstig gezondheidsprobleem heeft en onder chemobehandeling zit, als ge wilt begrijpen wat ik bedoel. Een beetje opletten met wat ge neerschrijft vanuit uw persoonlijke subjectieve invalshoek is wel gewensd. En het is medisch trouwens bewezen dat "overgewicht" een bepaalde handicap allesbehalve goed doet. Maar dit is natuurlijk een probleem zoals de kip en het ei: wat was er het eerst, de kip of het ei:-)
@Jan G.: om voorbarige conclusies te vermijden: bent u dan de "JVD" uit deze post ?
sepos: de foto's van Gim zijn wel degelijk de Bruul hoor en één foto Katelijnestraat.
Waar zou je nog naar 't stad gaan?
Je kan toch alles kopen via het internet. Of in de winkels op de invalswegen.
Ik wil hier maar aankaarten dat dit een probleem kan worden voor de winkels in 't stad.
Ik heb verschillende jongere collega's die buiten de muren van 't stad wonen, die maar heel zelden naar de markt gaan of naar 't stad. Bestellen kan binnen een paar klikken en 't word aan de deur geleverd.
@Jan Naamgenoot,
Houd JVD zich met dergelijke zaakskes bezig ? Ge besmeurd hiermee de naam man. Ik herinner mij nog zoiets, heel, heel lang geleden.
Oye ! Oye ! vandaag gratis parkeren !
zou het niet helpen als die belangrijke groep gehandicapten waar dikwijls uitzonderingen voor worden gemaakt, ook parkeer geld zouden betalen. de verbruiker moet tenslotte toch betalen of is dit taboe?
@Lieven, inderdaad zou dit geen taboe mogen zijn! Wie een auto kan onderhouden kan eveneens parkeergeld betalen ; in Knokke zou dit wel het geval zijn. Maar ik pleit er wel voor om voor deze mensen plaatsen voor te behouden dicht bij publieke gebouwen zoals post, station, stadhuis, kerk enz.
akkoord voorzieningen mogen er zijn maar wel meebetalen
@Wannes: idd, was vanuit de ipad-account gepost.
@Eddy Luyten : er zijn diverse redenen voor overgewicht.
Bij mij is het vooral te wijten aan een reactie op bepaalde medicijnen en dan komt "ge moet maar vermageren" zeer pijnlijk en denigrerend over.
Ik heb het ondertussen al wel lang gehad met "goede raad", hoe goed bedoeld hij ook moge zijn.
dat zouden mensen inderdaad eens moeten afleren. Er zijn véél redenen waarom iemand overgewicht heeft, en helaas is medicijngebruik vaak 1 van die redenen.
maar vooroordelen zijn gratis he. ;-)
Kritische mensen zoals Jan G. die enkele onvolmaaktheden in onze stad willen aankaarten, moeten daartoe het platform krijgen en niet met vergif worden geadresseerd. Het is typisch weer het slachtoffer dat geviseerd wordt en weet je: dat heeft zelfs een naam. Gewoon regelmatig op die nagel blijven kloppen, Jan, hoewel ik persoonlijk van mening ben dat dit blog niet echt de beste weg naar een oplossing is.
Henning, om alles en nog wat aan te kaarten zijn er formulieren die ge kunt invullen en binnensturen. Maar ons kleinkinderen krijgen ook niet alles wat ze aan de Sint vragen. En Jan moet met zijne nagel en zijn plank nu maar naar ....ja waar nu naartoe trekken ?-)
je kan gewoon gratis pakeren: ga gewoon op een woonerf staan. Je kan niet weggesleept worden en je kan er de hele dag gratis staan. Met steun van het Mechelse stadsbestuur.
Jan, 18 april kan je je grieven aan de politie voorleggen, dan hebben ze weer hun twitterconsultatie ;-)
Het probleem zit niet bij de politie, Kathinka.
Het zit bij het stadsbestuur.
Zolang men daar geen beslissingen treft om foute beslissingen recht te zetten, gebeurd er niets.
Ik heb een onderhoud gehad met Karel Geys, die het allemaal teveel werk en moeite vond en ik zal zal binnenkort ook een onderhoud vragen met Marina Debie.
Terecht, gezien het gierende succes ervan zijn er nu plannen ... om er een ondergrondse vismarkt van te maken. Die 40.0000 EUR uitbatingsgeld/maand moet renderen en met die 3 fietsen komen ze er niet :-)
Het stadsbestuur zal niks kunnen doen aan die aannemer die de mindervalidenparkings op de IJzeren leen bezet. 't was dat waar ik op doelde ;-)