Vinci- en parkeerperikelen
By michael - Posted on 9 april 2008
Wat we al een hele tijd hadden zien aankomen wordt nu ook een feit. De Geerdegemvaart zal omgetoverd worden tot blauwe zone.
De vaartdijk werd geruime tijd geleden, samen met de vesten en de bijhorende zijstraten reeds voorzien van parkeermeters. De mensen die in Mechelen gratis parkeergelegenheid zochten werden dus tot de buitenkant van de stad verdreven en zo belandden dus velen aan de Geerdegemvaart (de overkant van de vaart) Onlangs kregen de bewoners van de Geerdegemvaart en omliggende straten de melding dat binnenkort hun omgeving blauwe zone gaat worden.
"Specialisten" zouden de huidige situatie geévalueerd hebben en zijn tot de vaststelling gekomen dat er, door het invoeren van de parkeermeters op de vesten, een overlast ontstaan is aan de vaart. Dus om dat euvel op te lossen krijgen we blauwe zone in onze straat.
Deze "specialisten" hebben er niet aan gedacht om gewoon de situtatie om te draaien, en alle parkeermeters terug te verwijderen, waardoor de mensen terug overal zouden kunnen parkeren ... waardoor de "overlast" meer verdeeld zou zijn, zoals voorheen.
Misschien doen ze dit niet omdat ze liever nog extra geld uit de mensen hun geldbeugel willen halen, alhoewel ik dat zelf niet geloof ... zo zijn onze beleidsmensen gewoon niet hé ;-)
We zouden dus gelukkig moeten zijn, want we krijgen als bewoners een bewonerskaart en alle anderen moeten maar hun plan trekken of na 2 uur parkeren vertrekken ... tollerantie noemen ze dat ...
Maar ik ben daar allemaal niet zo gelukkig mee, maar dat hadden jullie waarschijnlijk al zien aankomen.
Waar we vroeger gewoon onze wagen voor de deur konden laten staan, moeten we nu een kaartje voorleggen om geen boete te krijgen. Aangezien wij een werkend gezin zijn waar alle vier bewoners een wagen nodig hebben om te gaan werken, neen, openbaar vervoer brengt ons niet waar we moeten zijn, zullen wij een lotje moeten trekken om te zien wie er een kaart krijgt en wie om de twee uur naar buiten zal moeten lopen om geen boete op te lopen, want per gezin zijn er maar twee bewonerskaarten voorzien. Is dit geen voorbeeld van discriminatie soms? De slimmerikken onder jullie hoor ik al afkomen ... als jullie gaan werken staat jullie auto toch niet aan jullie deur? Juist hoor, goed gezien, maar af en toe mogen we toch ook even verlof hebben hé, en dan staan die auto's er wél.
En ik denk niet alleen aan mezelf , hier in de omgeving is er een school, leerkrachten plaatsten tot voor kort hun wagen hier aan de vaart, dat gaan ze in de toekomst niet meer kunnen. Personeel van plaatselijke winkels én banken konden hier ook nog terecht om hun wagen te plaatsen, dus dat zal ook verleden tijd zijn.
Vergeet niet dat een blauwe zone misschien wel gratis is, maar wel je tijd beperkt tot 2 uur.
Ze zijn hier goed bezig in Mechelen ... allez, dat denken ze toch.
Toen de parkeermeters er kwamen wist iedereen dat er problemen zouden komen aan de rand van de stad, en in plaats van dat toe te geven gaat ons stadsbestuur nog een stapje verder en gaan ze de mensen nog verder weg drijven ... binnenkort zal ook de Hombeekse steenweg en de omgeving van Geerdegem Schonenberg nog blauwe zone moeten worden.
Begrijp me nu niet verkeerd, ik weet dat dingen veranderen, dat is altijd al zo geweest. Maar als je iets aanpast en je ziet later dat het niet goed is, wees dan zo eerlijk om het toe te geven en maak de vorige beslissing dan ongedaan.
Zoiets zou pas getuigen van een groot leiderstalent ;-)
Submitted by johan (not verified) on Thu, 04/17/2008 - 11:54.
beestenwagon, een noodzakelijk kwaad... k moet toegeven dat ik het zo toch niet bekijk. Voor mij is rijden met de trein rustgevend, zekerheid dat ik met niet al te grote vertraging op mijn plaats aankom, tijd om rustig de krant te lezen. Toegegeven, er zijn vertragingen en soms is het zeer druk (alhoewel het ook wat zou oplossen als mensen hun rugzakken op de grond zetten of hun benen niet ostentatief strekken en zo heel wat plaats vrijmaken.
Submitted by Sintnetels (not verified) on Thu, 04/17/2008 - 11:32.
Neen, mij stoort dat niet, er is trouwens toch altijd plaats dus ga ik mij daar zeker niet druk in maken, dat is de taak van de treinbegeleiders.
Eind jaren '90 heb ik trouwens anderhalf jaar tussen Mechelen en A'pen gependeld in 1e klas met een vals abonnement, wie ben ik dan om over een ander te oordelen, mijn kop doet zeer van al de boter die erop ligt (lacht)
Submitted by peter on Thu, 04/17/2008 - 05:30.
@Paulsteir: Al eens van Autodelen gehoord?
(http://www.autodelen.net).
(maar wel oppassen voor de sociale mix :-)
Submitted by jokke oep zeun blokke (not verified) on Thu, 04/17/2008 - 08:17.
@Sint-Netels: in 1e nog nooit gestoord geweest door 2e-klas reizigers die zich daar komen "nestelen" bij gebrek aan plaats in de "beestenafdeling"?
Submitted by St Netels (not verified) on Wed, 04/16/2008 - 21:06.
Wat het openbaar vervoer betreft heb je grotendeels gelijk, vooral wat de betrouwbaarheid betreft.
De overbevolking op de spitsuurtreinen is zelfs een regelrechte schande. Ergens ben ik nog goed af, mijn treinabonnement wordt 100% terugbetaald wat maakt dat ik het geluk heb om in 1e te kunnen zitten (inderdaad: Zitten), weg van de beestenwagontoestanden in 2e. Als men zo de mensen uit hun wagen wil halen? awel merci, succes in ieder geval.
Submitted by gimycko on Wed, 04/16/2008 - 20:54.
@ Paulsteir : Ach...
Morgen parkeren we, met zijn allen, onze auto's op ons dak !
http://www.terrafugia.com/v...
Submitted by Paulsteir (not verified) on Wed, 04/16/2008 - 20:48.
@St Netels: 1300 Euro per jaar per Belg is niet voldoende om infrastructuur, administratie, logistiek, schade enz ivm koning auto te betalen. Ik heb geen auto om principiële reden en dit wordt steeds moeilijker vol te houden. Ik kan niet alles te voet of per fiets doen. Gaan werken moet met de trein. Openbaar vervoer is walgelijk, totaal onbetrouwbaar en niet te genieten, ik gebruik het als een noodzakelijk kwaad. Als ik toch weer met de auto ga, zal dat zijn omdat de minderwaardigheid van de NMBS me daartoe dwingt.
Submitted by St Netels (not verified) on Wed, 04/16/2008 - 19:26.
@paulsteir: Tja, dat Geys niet op u antwoordt dan vind ik dat heel onnozel van hem. En Stevens.. ja.. dat is toch die ene die te koop was en in den bak gezeten heeft zeker he?
Dat mensen die wegens geen garage of welke reden ook hun wagens op straat parkeren mensen zijn die de gemeenschap opzadelen met hun parkeerprobleem vind ik de dikste onzin die ik vandaag gelezen heb.
Wordt wakker kerel, jaarlijks ontvangt de staat van het nationale wagenpark rechtstreeks en onrechtstreeks 13.000.000.000 euro per jaar, jawel! 520.000.000.000 Oude Belgische Franken! JAARLIJKS! Dat is 1300 Euro Per Jaar Per Belg. Een hoop geld waarvan ik mij moeilijk kan voorstellen dat het allemaal naar onderhoud van het wegennet gaat.
Dus bespaar de wereld de klinkklare onzin dat die stoute auto's de gemeenschap geld kosten; de automobilist was en is de melkkoe van de maatschappij, dus bedenk de volgende keer als je nog eens zo'n lelijke blikken doos ziet (ongelijk heb je daar niet want 99% van de wagens zijn effectief lelijk) dat dat op het einde van het jaar wel meer dan 1300 lappen scheelt he?
Submitted by johan (not verified) on Wed, 04/16/2008 - 18:57.
Het blijft een netelig probleem, maar vind toch dat de overheid moet doorzetten. Het gaat hier ook om de vraag of de overheid moet meegaan in de evoluerende en stijgende autoverkoop, en dus voor elke autobezitter een plaats moet voorzien, of dat ze net deze tendens moeten ontmoedigen en ontraden. geef mij dat tweede maar, Mechelen wordt er meer leefbaar door. En misschien moeten mensen die een extra auto voor hun gezin willen kopen eerst maar eens kijken of er daar gewoonweg wel plaats voor is in hun straat. 4 auto's voor 4 personen, dat is problemen zoeken.
Submitted by Rudi on Wed, 04/16/2008 - 17:35.
Opletten, want nu kan de discussie pas goed losbarsten.... ;-)
Submitted by Roger Kokken on Wed, 04/16/2008 - 17:34.
Jackie, ik heb nog niet geteld hoeveel auto's er in mijnen hof geraken, maar ik gok op een dozijn. Zeg maar wanneer ik parkeermeters moet beginnen zetten :-)
Gimycko, dat zou nog iets zijn, vaporetto's of gondels in Mechelen.
Submitted by peter on Wed, 04/16/2008 - 17:16.
Ik denk dat je gelijk hebt Erroba...
Submitted by Erroba (not verified) on Wed, 04/16/2008 - 14:22.
Dat van dat regenen in België moet echt wel overdreven zijn, of toevallig heel lokaal boven je eigen hoofd, ik werk al 12 jaar in hartje Brussel en wandel elke morgen en avond een kwartier van Brussel-Centraal naar mijn werk of terug en de keren dat ik beslist heb om de Metro te nemen wegens te slecht weer kan ik letterlijk op 1 hand tellen. Af en toe gebruik ik wel een paraplu, maar meestal vergeet ik die gewoon.
De logica 'ik betaal liever 1of2€ voor parkeergelegenheid dan eens toevallig 1,6€ omdat mijn 10ritten kaart vol was' terwijl je nog niet eens andere kosten (benzine, verzekering, wegentaks, onderhoud en aankoop) meetelt is wel ERG kortzichtig, door zulke mensen gaat onze planeet regelrecht kapot. Als je aan de rand van het stad woont neem dat de fiets, als het te hard regent, gaat dan shoppen op een ander uur of dag.
Van mijn part mogen ze gans Mechelen en andere steden autovrij maken.
Submitted by Filip on Wed, 04/16/2008 - 09:31.
Dat is wel op voorwaarde dat je zo een gpsding hebt natuurlijk.
De gpsfabricanten zullen niet protesteren want die zien dan hun omzet stijgen. :-)
Submitted by peter on Wed, 04/16/2008 - 09:04.
Schitterend idee Marc, en nog niet eens zo een verre toekomstmuziek.
Submitted by marc (not verified) on Wed, 04/16/2008 - 08:26.
Misschien kan bartje nog eens een idee van die hollanders gebruiken.
Na VIP voor jonge crimineeltjes, parkeren via je tom tom. http://www.telegraaf.nl/bin...
Als vinci z'n aantal vrije plaatsen per parking elke minuut upload naar tom tom, zal de gebruiker snel en dichtbij een plek vinden. Niet elke bezoekr weet waar er parking zijn en als z'n vertrouwde parking vol is, stuurt tom tom je naar de dichts bij zijnde.
Submitted by Rudi on Tue, 04/15/2008 - 08:17.
Ik reed van het station tot aan mijn huis in de Lindestraat (zijstraat Jubellaan) voor 6€
Submitted by Rudi on Tue, 04/15/2008 - 08:15.
Raar dat Geys wel antwoordt op mijn emails Paulsteir. En ik ben geen SPA-er.
Enne, in alle objectiviteit geef mij maar een schepen met een gedrevenheid en een liefde voor zijn stad als Karel Geys. Kleur speelt geen rol bij mij. Maar voor de rest moet ik hier zijn verdediging niet opnemen, daar is hij groot genoeg voor om dat zelf te doen.
Submitted by gimycko on Tue, 04/15/2008 - 08:15.
@ Rudi :
Gewoon maar om te weten, hoor...
Hoe ver was je rit en hoeveel heb je ervoor moeten dokken ?
Ik ken de instapprijs van tegenwoordig niet en de prijs per kilometer...
Submitted by Rudi on Tue, 04/15/2008 - 08:12.
De taxi's aan het staion staan er nog Gymicko. Alleen een beetje verder tegenover de streekbusparkings. Ik heb er in maart nog één genomen toen ik van reis terugkwam. Er stonden er verschilklende te wachten trouwens.
Submitted by gimycko on Tue, 04/15/2008 - 07:35.
Als morgen ons Bartje alle vlietjes en waterstraatjes terug openlegt kunnen we misschien een watertaxi nemen.
Bestaat dat eigenlijk nog : nen taxi ?
Vroeger stonden ze in rijen voor het Centraal Station in Mechelen.
Maar is dit een (goedkoop) alternatief voor Nonkel Jef en Tante Julia, die, slecht te been, hun auto buiten de ring moeten parkeren als ze op bezoek komen en moeilijk het openbaar vervoer kunnen nemen en waarvoor een wandeling totaal uitgesloten is ?
Submitted by nen echte Mecheleir (not verified) on Tue, 04/15/2008 - 07:29.
Opgepast Roger,als ieder huis verplicht van een garage te hebben(en er niemandanders mag parkeren)Dan gaan de mensen hunne wagen "op den buiten"moeten gaan zetten.Is er nog pleuts in auven hof?
:)D
Submitted by rikkert (not verified) on Tue, 04/15/2008 - 07:23.
@Peter: voor onze betalende parkeerkaart hebben we idd. een verklaring moeten afleggen dat we geen garage, noch parkeerplaats hadden. Kregen maar 1 kaart en geen voor een firmawagen. Sinds het nieuwe parkeerbeleid met gratis kaarten hoeft die verklaring niet meer en krijgen we 2 kaarten.
Garage:
Vorig jaar heb ik inlichtingen ingewonnen bij de stad ivm het verbouwen van een huis in de stad. Garage of parkeerplaatsen zijn verplicht, anderhalve per woonst zelfs!!! Huis niet gekocht om die reden.
Ondertussen staat hetzelfde huis terug te koop wegens afgekeurde plannen...
Ook een fietsstalling is verplicht, ik meen me te herinneren dat die 2m² moest zijn.
Wij hebben een privé parkeerplaats, die helaas vaak ingenomen wordt door onbeschofte mensen die goed genoeg zien dat het privé is en wij kunnen die niet eens laten wegslepen, wegens op privé-terrein!
Nochtans: blij en gelukkig dat ik in de stad ben komen wonen, na 45 jaar "op den buiten" te hebben gewoond, in nochtans een fijn dorp met veel accomodatie en heel goed gelegen!!!
Submitted by Roger Kokken on Tue, 04/15/2008 - 00:04.
Een vriend die in de jaren 80 een huis aan de Lge Schipstraat kocht en verbouwde tot kapsalon kreeg toen zelfs "een boete" omdat zijn huis geen garage had. (zie je al een auto staan in een kapsalon??)
Mensen lief, ben ik gelukkig dat ik 22 jaar geleden "op den buiten" ben gaan wonen.
Submitted by Paulsteir (not verified) on Mon, 04/14/2008 - 21:18.
@St Netels: Geys, de opvolger van Stevens, antwoordt blijkbaar op geen enkele brief of mail. Stevens antwoordde wel. Geys komt uit een partij waar geen cultuur van communicatie heerst en alles heel rigide georchestreerd wordt. Jammer dat SPA politici niet beseffen dat sommige burgers wél nadenken en geen SPA zombies zijn.
In Mechelen vindt men dat een garage in nieuwbouw niet verplicht kan worden. Het gaat ook over een behoorlijke investering, grond, bouw en oprit is gauw 25.000 en meer Euro. Wie die investering wel deed, wordt daarvoor niet beloond integendeel gestraft met hogere grondbelasting, BTW en of registratie. Dit wordt al te graag vergeten door wie openbare weg gebruikt om z'n lelijk blikken karkas te parkeren op kosten van de belastingbetaler. In een zekere zin is dit een discriminatie van wie in eigen privé parking investeert t.o.v. diegene die z'n parkeerprobleem op de gemeenschap afwimpelt.
Submitted by St Netels (not verified) on Mon, 04/14/2008 - 20:05.
Een garage of autostaanplaats verplichten aan een nieuwbouwprivéwoning dat lijkt me toch wel erg sterk. Allez stel u voor dat je geen auto heb, daar gaat je plekje voor je megajacuzzi en sauna (lacht). Tenzij het bezitten van een wagen ook verplicht wordt natuurlijk!
Dat er aan nieuwbouwappartementsgebouwen verplicht garages dienen te zitten daar ben ik volledig mee, uiteindelijk heb je daar een groter aantal potentiële autobezitters per are dan bij eengezinswoningen.
@katrientje: ik heb inderdaad weinig problemen met wagens te laten wegslepen van voor mijn garage die ik niet gebruik, want namelijk:
a: art. 25§1.3° zoals je zelf opzocht. ;-)
b: als ik voor m'n eigen poort sta pak ik geen parkeerplaats in waar iedereen mag staan.
c: voor een rood licht moet je ook altijd stoppen, zelfs al komt er niemand van de andere kant.
Dat het krijgen van een bewonerskaart mede afhankelijk is van het feit dat je een garage hebt is helemaal absurd, een garage kan best een andere en meer nuttige functie hebben dan het herbergen van een wagen, in je eigen huis doe je gvd toch wel je zin zeker, wat gaan we nog krijgen? De interieurpolitie? Die komen kijken dat je ijskast wel in de keuken staat, het bed in de slaapkamer, het grasmachien in het tuinhuisje? (lacht)
Submitted by alain (not verified) on Mon, 04/14/2008 - 19:13.
Ik zal dan maar snel vragen of de stad een reeks fietskluizen in de straat plaatst zodat ik onze fietsen veilig op straat kan zetten en m'n auto, die dan misschien geen parkeerkaart krijgt, telkens in de garage kan rijden.
Ik zal elke avond bidden dat onze fietsen (weer) niet gestolen worden en dat er 's morgens niemand voor m'n garage geparkeerd staat (tegen de ze komen takelen, moet ik al lang op 't werk zijn als ik met de vroege sta).
Submitted by alain (not verified) on Mon, 04/14/2008 - 18:51.
@sint, wacht tot ze hier hetzelfde gaan doen als in een paar buurten in Antwerpen. Als je een garage hebt, wordt er verwacht dat je je auto in de garage zet en krijg je dus een parkeerkaart minder ook al staat die garage vol met fietsen, machines en andere dingen. Ze durven zelfs de lijsten opvragen van wie een garagebox huurt. Rede: Een garage dient om uw wagen in te zetten en de buurt te ontlasten.
Zoals je verplicht bent om een waterput of groendak aan te leggen bij nieuwbouw en grote verbouwingen om het regenwater te bufferen, zo ben je tegenwoordig ook vaker verplicht een garage (of parkeerplek op eigendom) te voorzien bij nieuwbouw om uw wagen van de baan te houden.
Submitted by peter on Mon, 04/14/2008 - 18:55.
Volgens mijn informatie krijg je pas een bewonerskaart in Mechelen als je op je erewoord zegt dat je geen garage hebt.
Tenminste dat was de regeling enkele jaraen geleden.
Submitted by Katrientje on Mon, 04/14/2008 - 11:11.
Sint, ik denk dat je toch gelijk hebt, heb het nog eens opgezocht:
"art. 25§1.3° voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht"
Ik heb de kb's uitgeplozen en geen aanpassingen daarover gevonden, hoewel het me ooit eens uitgelegd is geweest zoals ik hier eerder al beschreef.
Ik vraag me trouwens af wat ze gaan doen aan al die remorkskes die in de buurt staan bij ons, nu het blauwe zone wordt:
"27.5 BEPERKING VAN HET LANGDURIG PARKEREN
27.5.1. Het is verboden op de openbare weg motorvoertuigen die niet meer kunnen rijden en aanhangwagens langer dan vierentwintig uur na elkaar te laten parkeren."
Een bewonerskaart/parkeerschijf heb je daar niet voor nodig ...
btw, sintnetels .... je garage niet als garage gebruiken en toch de mensen laten wegslepen?? tssss .... ;-)
Submitted by kevin (not verified) on Mon, 04/14/2008 - 11:03.
helo
ik ben de zoon van michael
een gezin heeft 4 autoos omdat ze met 4mensen zijn en dus 4verschillende levens wij werken alle 4 buiten mechelen mijn ouders krijgen een bewonerskaart maar ik en mijn broer niet ik lees hier dat sommige mense zeggen dat wij parkeerplaats afpakken van onze buren nu zowel onze linkes als rechtse buur heeft geen wagen dus van wie pakken wij dan plaats af? als we moete gaan stemmen zijn we goed genoeg voor te gaan en wonen we op dit addres maar als er geld uit te slagen is niet!
Submitted by Anoniem als Omar (not verified) on Mon, 04/14/2008 - 06:49.
Waarom Vinci een schietschijf is begrijp ik niet goed. Als de commentaar op deze blog iets aantoont dan is het dat Vinci een zeer efficient bedrijf is (lacht)
Het parkeerbeleid ansich zit nog altijd onder de vleugels van het stadsbestuur.
Persoonlijk vind ik dat de uitbating van parkeerzones (de publieke zone) door de overheid zou moeten gebeuren (parkeergarages is een ander verhaal)en het leent het zich uitstekend voor een sociaal tewerkstellingsproject.
Daarnaast is er op zijn zachts gezegd een grijze zone over de legitimiteit van informatie verstrekt aan een prive-bedrijf door de overheid.
2006 (weliswaar een verkiezingsjaar), toen de gratis bewonerskaart zijn intrede deed, toont aan dat de burger op het beleid kan wegen
Submitted by dave (not verified) on Sun, 04/13/2008 - 21:23.
Vinci ontwikkelt, bouwt en exploiteert openbare parkings. En nog wat bla bla bla op http://www.vincipark.be/
Als ik het goed snap, wil dat dan zeggen dat gebruikers betalen omdat vinci ervoor zorgt dat je je wagen veilig en net kunt parkeren.
Volgens mij wilt dat dan ook zeggen dat overal waar ze parkeermeters zetten of blauwe zone maken, dat ze die parkeerplaatsen onderhouden zodat die netjes en veilig blijven. Als ik (en niet alleen hier in Mechelen) soms de staat van parkeerplaatsen zie waar vinci mij de rekening toont, dan vraag ik me sterk af waar ze met die centen in die parkeermeter blijven. Niet in het onderhoud van die parkeergelegenheid die ze exploiteren.
Blijven de blauwen en betalende parkeerzones maar groeien om hun ondergrondse en bovengrondse parking te financieren???
Stel dat de privé-uitbater van de Liefkenshoektunnel in Antwerpen plots bewonerskaarten gaat uitdelen waarmee enkel nog de Antwerpenaars door de Kennedytunnel mogen om zo de veiligheid te vergroten en de files in de kennedy te verkleinen. Elke niet Antwerpenaar moet dan maar de liefkenshoektunnel gebruiken.
Zouden we dat dan ook zonder problemen pikken en tol betalen????
Submitted by Jan Goovaerts on Sun, 04/13/2008 - 00:21.
Ah, dat zijde gij die altijd mijnen otto laat wegtrekken ! :-)
Submitted by St Netels (not verified) on Fri, 04/11/2008 - 16:59.
Ah toch, want in de wegcode staat dat je niet mag parkeren voor in- en uitritten.
Nu, op dat gebied heb ik absoluut geen klagen van de Mechelse politie, telkens als er iemand voor mijn poort staat hebben ze die laten wegslepen, of mijn wagen nu binnen of buiten staat ( ik kan trouwens niet in mijn garage, staat vol ), op dat gebied vind ik dat onze jongens schitterend werk leveren, binnen de 30 min. na de oproep is de zaak meestal afgehandeld.
Submitted by Katrientje on Fri, 04/11/2008 - 14:26.
@Sintnetels: Ja. Want voor uw garagepoort sta je op de openbare weg. Als die openbare weg in een blauwe zone ligt, heb je daar inderdaad een bewonerskaart voor nodig.
Dat er niemand anders MAG staan is eigenlijk niet helemaal juist. Je mag parkeren waar je wilt, ook voor andermans poort, ook al hangt die persoon zijn poort van onder tot boven vol met verbodsstikkers. Een echt parkeerverbod voor je eigen poort moet je officieel aanvragen, en dan worden er ook gele lijnen geschilderd, zodat het echt duidelijk is dat je daar niet mag staan. In dat geval MOET er wel een stikker met de nummerplaat van de bewoner op de poort gekleefd zijn, anders mag hij/zij er ook niet meer parkeren natuurlijk ;-)
Submitted by Sintnetels (not verified) on Fri, 04/11/2008 - 13:48.
!! Verantwoordelijke Schepen !!
KAREL GHEYS ( SP-a )
Dus nu weet u gelijk wie de beslissingen neemt. Hij staat zelfs met een foto op de website van Vinci (lacht)
Submitted by Sintnetels (not verified) on Fri, 04/11/2008 - 13:45.
Heb je eigenlijk een bewonerskaart nodig als je je wagen voor je eigen garagepoort zet? Daar mag voor de rest toch niemand anders staan dus dat je wagen in de garage of pal voor de poort staat maakt eigenlijk geen enkel verschil uit, 3 meter verder uiteraard wel want dan sta je ergens waar iedereen mag parkeren.
Submitted by Anke (not verified) on Fri, 04/11/2008 - 12:24.
@Filip: En zo wordt het parkeerprobleem niet opgelost maar telkens verschoven.
Dat idee van weekabonementen uit te delen aan handelaars en hun personeel, is volgens mij een stuk van de oplossing. Met uitdelen bedoel ik dan niet gratis weggeven, maar laat de handelaars betaalde abonnementen voor z'n personeel aftrekken van z'n gemeentebelasting ofzo. (ok de burger betaalt deze grap weeral, maar dat is bij elke grap die het stadsbestuur uithaalt).
De ondergrondse parkings zullen tijdens de week voller staan en er zal meer beweging zijn waardoor andere bezoekers makkelijker een ondergrondse parking zullen gebruiken.
Submitted by Filip on Fri, 04/11/2008 - 11:02.
Ik verschiet er niet van dat ze dat doen want sinds de stad het betalend parkeren ingevoerd heeft aan de Vaartdijk staan er daar amper auto's geparkeerd.
Aan de Geerdegemvaart daarentegen staat het vol, vanwege nog gratis parkeren.
Submitted by Katrientje on Fri, 04/11/2008 - 10:55.
Jan, ik geloof dat het vanaf jullie straat al tot aan het park geen blauwe zone zal zijn. Dus dan kan ik me voorstellen dat je geen brief krijgt om een bewonerskaart aan te vragen ;-)
Ik weet natuurlijk niet hoe dat Vinci werkt, maar misschien dat de gewone info voor bewoners aan de rand van een blauwe zone nog volgt. Het is tenslotte maar pas vanaf 19 mei, da's nog een eindje natuurlijk he ;-)
Ik weet in ieder geval dat wij niet de enige zijn die die brief gekregen hebben, toen ik m'n kaart ging halen waren er verschillende mensen uit de buurt met heel die brief, en er zijn toch al verschillende wagens waar de kaart al in plakt.
Submitted by Roberto (not verified) on Fri, 04/11/2008 - 10:49.
Tiens, hebben we hier selectieve facteurs???
Bij ons stak de eerste informatieve brief al zowat een maand geleden in de bus!
Submitted by Jan Goovaerts on Fri, 04/11/2008 - 10:44.
@Katrientje : Ik woon ook in de buurt en ik heb (nog) geen brief gezien.
Ik ben bijgevolg ook niet op de hoogte wat er gaat veranderen.
Submitted by lieven on Fri, 04/11/2008 - 09:57.
wie zei dat nu weeral Peter?
Submitted by lieven on Fri, 04/11/2008 - 09:57.
@kristof, één ding is zeker, als je je wagen juist parkeert vindt u die in 99% van de gevallen weer waar hij stond, dat is zeker niet het geval met de velo
Submitted by nen echte Mecheleir (not verified) on Fri, 04/11/2008 - 08:11.
ps:Benden moet natuurlijk Beneden zijn. :)D
Submitted by Katrientje on Fri, 04/11/2008 - 08:09.
@peter: ... of zijn/haar gezondheid ;-)
Submitted by nen echte Mecheleir (not verified) on Fri, 04/11/2008 - 07:56.
@Sint: Karel Geys is bevoegd voor: Ruimtelijke planning/Stedenbouw/Monumentenzorg/Stadvernieuwing//Wonen/Natuurbehoud en -ontwikkeling. + gezamenlijke bevoegdheid met J.Lamon(?):Natuurproject Benden-Dijlevallei/Mobilitiet. (nogal nen boterham hé!)
Submitted by peter on Fri, 04/11/2008 - 07:33.
Heb eenzelfde verhaal Kristoffel. Vroeger twee auto's nu nog wat deelauto's in de Mechelse binnenstad.
Maar niet iedereen kan het zich permitteren met zijn/haar werk.
Submitted by peter on Fri, 04/11/2008 - 06:44.
@paul: Krijgen we als volk niet de leiders die we verdienen ? Ik dacht het wel ...
- 1
- 2
- 3
- next ›
- last »