Wees voorzichtig met de zogezegde cadeau's/promoties die het Mechelse bedrijf Telenet je belooft!
Het gaat namelijk om een agressieve verkoopstechniek. Voor je het weet zit je met een jaarcontract voor een of ander product aan je been...
Ik ben onlangs verhuisd van Koksijde naar Mechelen. Ik belde Telenet om mijn verhuis van internet te regelen.
Ik kreeg een dame aan de lijn: Proficiat mevrouw, omdat u nu verhuist kan u ook voor 2 maanden gratis bellen van vaste lijn naar vaste lijn.
Ik zei: Goh, ik hoef dit niet. Ik heb géén vast toestel en bel enkel via GSM.
Telenetmevrouw: Maar mevrouw, dit is een cadeau. U kan dit niet weigeren. Een vast toestel kost slechts 10 euro meer dus is ook de kost niet en u kan 2 maanden gratis bellen.
Ik: Ik wil dit cadeau niet. Ik ken trouwens zo goed als niemand die nog met een vaste lijn belt.
Telenetmevrouw: Maar deze dienst wordt automatisch met uw verhuis geregeld. U hoeft hier niets voor te doen. U kan dit niet weigeren.
Ik: Ok, als ik dit niet kan weigeren wat is dan het vervolg? 2 maanden gratis en dan stopt het automatisch? (geen probleem als zij dit willen 'cadeau' geven dan gebruik ik het gewoon niet)
NU komt de KAT UIT DE BOOM!
Telenetmevrouw: Neen, u moet wel een opzeg geven via een aangetekend schrijven anders wordt dit automatisch een jaarcontract.
Ik: Ik wil dit cadeau niet.
Telenetmevrouw: Het zit in de verhuis.
Nog wat blablabla...
Bon, ik noteer dus in mijn agenda - opzeg TELENET telefonie - en vloek nog wat inwendig.
Twee dagen later krijg in een brief: Proficiat met uw aankoop! U geniet nu van 2 maanden gratis bellen van vaste lijn naar vaste lijn en daarna gaat dit over in een jaarcontract.
Ik heb in een grote colère terug gebeld en heb me als een serieuze 'kloteklant' gedragen.
Cadeau is uiteindelijk geannuleerd.
Binnenkort is de renovatie van ons huis rond en ik belde naar Telenet om mijn verhuis van internet te regelen.
U raadt het al...
Deze keer kreeg ik er ook nog digitale televisie bij. Ik heb 'on'vriendelijk bedankt en gevraagd me met rust te laten. Ik bepaal zélf wel wat ik aankoop en wat niet.
Neen dank u, ik wil géén cadeau!
Door Barb geplaatst op 31 maart 2008
met categorie:
Het is echt een rotbedrijf! Ik had al jaren Canal+, wat eigenlijk fantastisch was, tot Telenet het overnam en het Prime werd... De godganse dag kan je dezelfde films opnieuw en opnieuw zien en 't zijn altijd oude films! Ik kreeg ook een 'gratis' digibox aangesmeerd die nu de helft van de tijd niet eens werkt en dan zwijgen we nog van de prijs...
Ik schakel binnenkort over naar internet en tv van Belgacom, en die vaste lijn kan de boom in.
Al zou ik persoonlijk nooit een abo bij Telenet nemen.
Maar buiten belgacom en telenet schiet er niet veel over hé? Jah Tele2, maar die zijn al even erg.
Ze laten je zo lang wachten (met een volgnummer netjes in je hand) totdat je het opgeeft en afbolt...
Richten we een anti-Telenet groepje op? lol
Weet dat het bij alle dienstverlenende bedrijven hetzelfde is, veel betalen voor geen service en als zij een fout maken kost het jou ALTIJD een hele pak ambras en miserie en telefoonkosten en brieven om dit op te lossen. Hoog tijd dat ze de bewijslast bij het bedrijf leggen want als klant moet je alle brieven en correspondentie opnemen en kopiëren en bijhouden om snel hun probleem te kunnen oplossen.
Zo bij Telenet, Belgacom, Electrabel, en zelfs de Ziekenkas en de vakbonden en de belastingen.......
en dit hangt me reeds lang het 'strot' uit er gaat geen maand voorbij of er moet wel eens een fout van een ander worden rechtgezet, daar alleen al hebt ge een telefoon voor nodig.
En nu stop ik of niemand leest dit nog wegens te lang.
Digitale televisie heb ik gehad, maar terug opgezegd wegens te ingewikkeld. Ik snap niet dat men anno 2008 niet meer moeite doet voor een klantvriendelijke interface.
Ik hoorde ook dat die promoties blijkbaar door externe bureau's verkocht worden, die werken waarschijnlijk met 'targets' en commissies. Ik weet niet wat daar van aan is maar als dat het geval is, vind ik dit een verkeerde aanpak en zeker niet goed voor het imago van een bedrijf.
Maar alles is beter dan Telenet !
Jarenlang was ik een tevreden klant van Telenet. Tot zij besloten digitaal te gaan en mij (ons) ongevraagd een aantal (8?)zenders af te pakken. Toen begon de miserie. Om die verdwenen zenders terug te krijgen moest er een cabletuner gekocht worden (later kon men de toestellen huren). Er was echter een probleem. Nergens waren die toestellen in voorraad. Bij elke verdeler van Telenet waren er lange wachtlijsten. Het duurde maanden.
In die periode veel telefonisch contact gehad met de klantendienst. Na lang wachten kreeg ik een medewerker aan de lijn, onvriendelijk tot zeer grof.
Ook een paar keer een bezoek gebracht aan de klanrendienst. Naast het glazen paleis stonden enkele containers...goed genoeg voor hun klanten te ontvangen...
En ja, toen kwam Belgacom-tv beschikbaar.. Dag Telenet !
Is verder gratis.
Euh enkel een en canvas? Er zijn hier heel wat mensen (bij ons thuis) die dat niet zo zien zitten lol
Mijn broer kijkt niets anders dan voetbal (prime sportkanalen) en mijn zus die pleegt een moord voor 'sara'.
Het is niet mogelijk daar 1 abonnement van te maken. Een gaatje door het plafond dan maar.
Des te beter voor de volgende huurders.
Maar dan het volgende: Digitale TV via digicorder besteld en dan is die al direct stuk, wel vlot vervangen en goeie service van Audiovision aan de Brusselpoort. Tweede keer kapot ( dus binen de 2 maanden 2 x kapot) en weer vlot geregeld. Maar grappig. Men mailt je dan een enquête over de service van hun verdelers en geloof het of niet, die enquête komt niet bij mij terecht maar bij mijn zoon die godbetert in Lille-Wechelderzande woont! Hoe kan dat nu? Wel Telenet kan dat. Het leukste is echter dat ik per toeal het email adres van één van hun hoogste directeurs te pakken heb gekregen en ik die man direct op een zaterdag een cynische en uitdagende mail stuurde. Geloof het of niet, binnen het kwartier kreeg ik een al even "to the point" antwoord ( U heeft uw weddenschap verloren want ik heb uw mail dus wel gelezen - zin voor humor heeft hij dus wel :-) Daarna twee telefoontjes van twee verschillende mensen van Telenet ( dus hun interne communicatie is ook niet je dat) en hopelijk is de zaak nu opgelost ( ondertussen werkt de digicorder wel goed)
Ik hoor echter ook evenveel klachten over Belgacom en ik heb de indruk dat hun toestel niet zo flexibel en veelzijdig als een digicorder.
Tenslotte nog een laatste akkefietje met Telenet. Ze sturen je sinds kort een mail met daarop de melding dat je je aanrekening op een site kunt lezen. Dat wil zeggen, inloggen wachtwoordgedoe en al die andere kl...
Ik heb al teruggemaild en een papieren fatcuur gevraagd en krijg ik die niet dan ga ik dat aangetekend eisen en neem ik even contact op met Peeters en Pischall bijvoorbeeld... Ik stel vast dat zij al enkele maanden in bijlage met hun facturen een brief stuurden met de vraag of de aanrekening electronisch kan gebeuren, wat ik nooit toestond en dus niet bevestigde. Ik denk nu dat dit de volgende zet is. Maar het zal ze niet meevallen.
We gaan nog lachen...
enige catch, de instapkosten zijn hoog, je hebt een schotelantenne nodig en en satbox met decoder., die kan je eender waar kopen zelf in de brico, je moet niet dat bakske van tv vlaanderen kopen.
wat je wel nodig hebt van tv vlanderen is de chipkaart en de decodeermodule.
En nu er toch niks meer serieus te zien is op de Vlaamse of Nederlandse zenders, dient de TV als achtergrondgeluid bij het surfen, het bekijken van websites en filmpjes op het Internet.
Kan er iemand misschien MTV opstarten op het Internet ? MechelTeleVision met bv de Jackie als vaste cameraman of zoiets ?
:-D
Maar mijn internetaansluiting is nu in elk geval zowat 3x sneller als die van Skynet (Belgacom). Het enige minpunt is dat bestanden van meer dan 8Mb (zware foto’s bvb) niet meer als bijlage in een e-mail kunnen worden verzonden, waar dit bij Skynet moeiteloos 10 Mb was.
Bijgevolg… Belagacom<> Telenet… het is zowat kiezen tussen de cholera en de pest.
En voor diegene die geïnteresseerd is, hij mag mijn draadloze Belgacom ADSL + wireless USB WLAN adapter komen halen voor 5 euro. Alles nog spiksplinternieuw en in de doos.
Tip: als je aan de telefoon iets kan regelen laat dit dan ook in je dossier zetten. Hun telefoongesprekken worden opgenomen en dat zou je wel eens in je voordeel kunnen gebruiken.
Hou wel alles van data goed bij
(datum en tijd van bellen en met wie enz)
Zéér zakelijk aanpakken.
En ja als ze eindelijk schadevergoeding beloven moet je nog achter hun gat zitten om het te krijgen (telefoonkosten tot gevolg)
Want Telenet hun klantennummer is nog altijd betalend helaas.
Zelf heb ik hier een digicorder (gekocht).
Maar ik heb dat ding al zeker 10 keer mogen herstarten (ik heb deze nog maar een goed half jaar).
@gimycko
over je MTV-id... een YouTube ding maken?
Zou de stad hier niet in mee willen helpen? 't is tenslotte dik in hun voordeel!
Ik ben reeds 8 jaar Telenet-klant en tot hiertoe ben ik zeer tevreden over de contnuïteit en de service.
Het enige nadeel is de limiet op down- en upload.
Ik verzend enorm veel bestanden en dan wil ik wel eens in de problemen komen met de limieten.
Maar die limieten zijn er ook bij Belgacom en in de kleinere operatoren heb ik niet zoveel vertrouwen.
wil je regelmatig 'nieuwsbrieven' versturen dan kan dat via your mailing list.com ook superhandig en betaalbaar.
In Nederland bestaan geen limieten en is de internetaansluiting bovendien meer dan de helft goedkoper.
Los van dat, van de digibox van Telenet ben ik uiterst tevreden (ik heb alleen maar het basispakket). Op een groot scherm geeft dat wel een merkbaar verschil met analoge ontvangst. Maar voor de recorder met harde schijf en al de andere randapparatuur heb ik wijselijk voor een gekend merk gekozen.
Bijkopen van volumeblokken helpt echter niet om via Telenet een foto van bvb 9Mb te kunnen doorsturen.
Enfin, die keren zijn eerder zeldzaam, maar het zou toch mogen kunnen aan het prijsje dat men hier voor een aansluiting vraagt.
Men rekende 6 € bijkomende kosten aan.
Telefoon naar Telenet om mijn beklag te doen. Moest het ganse bedrag betalen, wat ik weigerde. De lieve mevrouw aan de andere kant van de lijn zei dat het niet anders kon, tot op het ogenblik dat ik zei dat ze dan een klant minder zouden hebben. Toen kon het plots wel.
Ik vertelde dit voorval aan enkele vrienden en die hadden identiek hetzelfde meegemaakt!!!!
(Voor mij een besparing van 125 euro)
Voor de digitale tv aansluiting kan je ook de 50 euro installatie wegbieden :-)
Wanneer je bij telenet je zin niet krijgt moet je gewoon vragen om je door te schakelen met de dienst om je abonnement te beëindigen.
Eens je die aan de lijn hebt, geven ze toe.
Een telenet klantendienst medewerker heeft me dit ingefluisterden het werkt.
Ik heb het al enkele keren geprobeerd en steeds met succes :-)
Wat er me aan doet denken dat er nog een paar mensen hun gratis foto moesten komen ophalen ...
eerste panne : stroomvoorziening - die gewoon vervangen en dus de eerste digicorder blijft in gebruik.
tweede panne : ergens in de digicorder iets stuk : nieuwe gekregen, alleen : opnames kwijt. Dit alles na één maand.
Ondertussen heb ik de nieuwe al twee maanden en enige euvel is tot nu toe dat je inderdaad soms geen bevelen meer kan geven op TV-gids of TV theek. Dan moet je de stekker uittrekken en opnieuw opstarten. Toch wat onnozel vind ik.
Maar die technische baas waarvan ik hierboven sprak reageerde op mijn opmerkingen over de kwaliteit van hun digicordr dat bij zijn weten vooral software problemen optraden, die ik dus veronderstel dezelfde te zijn als die wij beiden nu aanhalen.
Een ander technisch probleem met de PC. Verbinding maken met het internet om bijvoorbeeld een email te sturen (ik werk met router) Meer dan de helft van
de tijd niet direct verbinding te krijgen. Idem dito voor een internetverbinding zoals voor het sturen van deze post : niet OK van de eerste keer. Wat al eens zeer vervelend is in geval van PC bankieren bijvoorbeeld - je verbinding valt gewoon weg....
En veder wil ik graag toegeven dat ik inderdaad vooral administratieve problemen met Telenet heb en niet met de service. Eerlijk is eerlijk.
Maar : herlees in mijn post van 31/3 : factuur alleen via email op de site inlezen. Ja hoor, ondertussen werd mijn rekening gecrediteerd en ik wacht nog steeds op een factuur. Nog één weekje op de rekening wachten en dan gaat er een aangetekend schrijven naar de Lierse steenweg. Zeker weten....
Van de digitale TV ben ik zeer tevreden, zeker met mijn nieuwe TV waarbij het verschil tussen analoog en digitaal toch wel pijnlijk duidelijk werd. Ze zenden elke film inderdaad wel 50 keer uit, maar eigenlijk stoort mij dat niet erg, dat spaart mij een dvd-recorder uit (lacht).
In het begin was er wel een facturatieprobleem waar ik even ter plekke ben voor gegaan om het uit te klaren, wat vrij vlot gegaan is, en uiteindelijk niks voorstelde in vergelijking met de hallucinante miserie die ik al gehad heb met de PIDPA waar ik al ontelbare keren mee gebeld heb en die er maar niet in slagen mij uit hun lijst van klanten met een defecte watermeter te schrappen waardoor ik tot op de dag van vandaag nog steeds om de 14 dagen een kaartje in de bus vind met 'dringende interventie noodzakelijk' op en af en toe een technieker weeral eens mag laten vaststellen dat de boel perfect in orde is.
De laatste keren heb ik 'm niet meer binnengelaten want ik ben de huisvredebreuken en stalking beu.
De voorbije week kreeg ik telefoon van een of andere wijnhandelaar. Waarschijnlijk had die firma gehoopt dat ik ging zeggen dat ik liters wijn drink en ik zeer geïnteresseerd was in zijn eventuele aanbieding.
Ik heb direct gezegd dat ik geen interesse had en de persoon die me belde heeft nog even geprobeerd maar heb kordaat gezegd dat ik geen wijn drink en dan heeft hij het opgegeven.
Wat ik wel straf vind is dat je om zo geen ongevraagde telefoonoproepen te krijgen, je je moet inschrijven op een Robinsonlijst.
Waarom niet een lijst maken waar de mensen die willen gecontacteerd worden, hun contactgegevens achterlaten.
Hoef ik me niet te ergeren aan die verkopers die op de onmogelijkste momenten van de dag bellen om me een of ander ding aan te smeren.
En toen die wijnverkoper vroeg dat ik "English cost speak" heb ik ook de telefoon afgelegd.
Ze doen niet eens de moeite om Vloms te klappen om hun produkt te verkopen...
Ik ben is terug op de site gaan kijken en daar staat dat je maar voor een periode van 3 jaar op de lijst gezet wordt. Nadien zou het Belgisch Direct Marketing Verbond je terug contacteren met de vraag of je je inschrijving op de lijst wil verlengen.
Ik heb dus van die Marketing Verbond niets gehoord en heb me nu terug ingeschreven op de lijst.
Volgens mij zit er serieus wat mis in hun communicatie!
@Nys Jos, in mijn dispuut destijds zat ook al verwerkt dat ze de facturen nooit opgestuurd hadden en dan vroegenze een hogere prijs dan ik ervoor aan hun spin-off moest betalen en nog hoger dan hun normaal geafficheerd abonnement op het web, enfin gelukkig al jaren geleden
De enige keer dat ik eens iemand aan de deur gehad heb was een aantal jaar terug een uitermate irritant ventje dat mij een electriciteitsabonnement wou aansmeren maar die heb ik toen wijsgemaakt dat ik net uit den bak kwam, loonbeslag had en onvermogend verklaard was. Die is zonder nog 1 woord te zeggen doorgegaan (lacht).
Alleen die van de Pidpa daar geraak ik niet vanaf, waarschijnlijk is er daar iemand verliefd op mij.
@ikke, dat zal dan nu wel de citroenpersstrategie zijn
Dat van die aanrekeningen he dat kan je zelf beslissen via mijn telenet of je die per post wil of niet.
commentaar geven is niet moeilijk maar beter zou zijn eerst een goed kijken lezen en dan wel begrijpend lezen en dan u tijd zitten te verlullen aan zo achterlijke berichten
sorry maar ik vindt dit hier echt een discussie voor lozers
Helaas komt dit vaker voor dan gedacht wordt.
Niet normaal gewoon
Ben anders 100% tevreden over Telenet. Spotgoedkoop, een derde van de prijs die Belgacom voorstelde. Ik heb gewoon digitale televisie, het standaardpakket voor internet, en gratis vaste telefoon in de daluren voor 30€ per maand all in. Geen problemen gehad met de verhuis, alles netjes geregeld via internet en mail. Aansluiting zelf gedaan en digitale televisie kan je perfect op meerdere toestellen kijken als je er iets van kent, zolang je dat maar niet aan telenet laat weten is er niets aan de hand. Contract van een jaar hebben ze destijds zelf opgezegd nadat er een contract was op iemand anders naam. Ken mensen die met Belgacom dezelfde zever hebbe gehad als hierboven en erger, tot een deurwaarder aan de deur, die dan onverricht ter zake vertrok nadat hij de opgestuurde aangetekende brieven las waarop geen antwoord kwam.