Ik weet het wel, geduld is een schone deugd, maar het is de laatste dagen weer goed prijs in de ochtendspits. Vanmorgen heb ik 30 (dertig) minuten aangeschoven op een traject van 1 kilometer: vanuit de Grote Nieuwedijkstraat de Nekkerspoelstraat in om zo de Zandpoortvest op te rijden. Dat het vanmorgen extra lang aanschuiven was, had te maken met het feit dat ter hoogte van de Bleekstraat 1 rijstrook door wegenwerken versperd werd, maar toch is het een structureel probleem om 's ochtends zo de Mechelse ring op te rijden. Het is misschien een verkeerde indruk - ik ben per slot van rekening geen wagenteller - maar we zijn bijna terug aan de historische wachttijden aan Nekkerspoel van voor de aanleg van de N16.
De redenen? Meer volk op den buiten dat in Mechelen moet zijn? Een gebrekkige infrastructuur? Het zal wel een beetje van de twee zijn, zeker.
Nog zo van die leuke kruispunten in uw buurt?
Gelukkig rij ik bijna dagelijks met m'n fiets langs Nekkerspoel, en heb er alzo géén last van...
- Voetgangers die weigeren de brug te gebruiken over den leuvensesteenweg (aan de ring). Ze steken liever de baan over, om zo door te steken naar het station. Daar staan zelfs geen lichten voor voetgangers, laat staan een zebrapad. Maar ja, daar zien ze niet naar. Liever tussen de auto's lopen.
Het gaat hiet vooral over studenten die tussen hogeschool en station wandelen.
- Als je van het raghenoplein komt, en bv naar de kliniek (sint maarten) wil rijden. Moet je op een gegeven moment links afslagen. En daar heb je 2 korte rijvakken vlak voor lichten.
(Voor je zie je dan recht op de vaart)
Wel, hier is het linkse rijvak om links af te slaan en de ring te volgen. Het rechtse rijvak, is om rechtdoor te gaan. (willen rosierstraat in te gaan)
Hoeveel mensen dat er hier op dat linkse rijvak staan, en toch rechtdoor gaan, en je dan in de bocht bijna van de baan rijden...
Let toch op de pijlen op de grond!!!
Tot zover mijn frustratie :d
Men gaat de stad dan wel ontlasten, maar de ring belasten.
Back to the good old velo.
De voetgangers moeten dan wijken, maar er staan nu kerstbomen die het voetpad inpalmen, en geparkeerde auto's. Levensgevaarlijke situatie.
Een herinrichting der parkeerplaatsen en een duidelijk afgebakende fietsweg is hier broodnodig.
En als ik het eraan mag toevoegen, een kleine sensibilisering van onze allochtone vrienden betreffende wildparkeren.
(en natuurlijk begrijp ik Joeri wel - niet steeds is de fiets dé oplossing - dat moet je individueel bekijken. Soms kan je inderdaad niet buiten een auto.
In mijn geval lukt het woon/werk-verkeer uitstekend (én gemakkelijker) per fiets.
In 20 minuten fiets ik van de wijk Tervuursesteenweg naar m'n werk op het IJzerenveld in St.-Kat.-Waver.
Dus: ik ben een gelukzak... ;-)
Niet alleen 's morgens tussen 8.00 en 8.40 maar evengoed 's avonds tussen 17 en 18u.
Maar om de wagen NIET nodig te hebben moet je geluk hebben, veel geluk, niemand staat voor de lol aan te schuiven -tenzij een of andere gek- en dat vergeet men soms gemakkelijk.
Niet alleen files op de E19 hoor. Ik sta dagelijks in de file in Lier en Duffel.Dit op de gewone wegen dan.
Ik vind hier slechts lauwe vaststellingen van een beetje ongemak. Mag hier niet gezegd worden dat de regelneverij van het stadhuis tot problemen leid. Problemen die men dan plechtig belooft op te lossen na de verkiezingen. Geef hen toch nog een nieuwe kans. Waarschijnlijk gaan de rentmeesters van Vinci in opdracht van Leenheer Bart staangeld innen aan de nekkerspoel. Zo kan u ook betalen voor de tijd die u verspeeld aan dat staaltje van wegverwarring. Wees blij, zo krijgt je frustratie ook een waarde. Een meerwaarde, dat zoeken we toch allemaal. Veel geluk met je blog deze reactie gaat vast recht naar het digitaal kerkhof. Maar misschien is ze daar waardiger dan tussen deze positivo cultuur.
Herman, geboren mopperaar of was het Mechelaar.
:-)
;-)
"Fret oe kas oep, scheit kalotte en ga oe parruk in Parijs verkoepe" zoals men vroeger in Mechelen tegen een eeuwige zagevent zei.
Ik raa te neuste weik zaterdag na paraas. Nie om maein paruk te verkoepe. ma in die miljoene stad kunde mè aven otto nog raaie. De Vinci's zen daa vrindelek al ist oek veu a geld.
Da steun nog veul boeme neffe 't straat. En vauilbakke mè oepe. Mè a vael mutte dan nie ver loape.En ze spreke er ouveral frans.
30minuten om vanaan den oude quick tot aan nekkerspoel te geraken.
Om 7u55 vertrokken. Om 8u30 aabngekomen.
En dan ziede zo heel tof enkele zwaantjes en flikken rondrijden tss de rest van de auto's, ipv het verkeer te regelen.
Ik ga een klacht indienen tegen SOMERS wegens het weigeren van actie om het verkeer in orde te brengen.
Als er nen ambulans of ne brandweerotto doormoet, dan gaat dan nie, en dan is somers verantwoordelijk voor de gevolgen en eventuele dood van de persoon in nood.
Hij is het hoofd van de polis, dus moet diene dat doen.
Maar ja, als ge het niveau bekijkt van de commisarissen. Vandeneynde, vandenheuvel...allemaal groet bakkes maar handelen kunne ze nie
Misschien hadden die werken beter een week eerder gepland moeten worden, maar die schilders hadden toen bouwverlof...
Ook het inschakelen van tramlijnen om zo de dorpen en de wijken van de stad met elkaar te verbinden, dit is wel een dure grap maar het zou op termijn wel zijn vruchten kunnen afwerpen, voor milieu en er zuden meer mensen kunnen gebruik maken van openbaar vervoer.
Het TOV ticket: dus mensen nog eens extra op kosten jagen om een Taxi te nemen - ok, met ocharme 2,50 € korting - daar geloof ik niet echt in.. Méér openbaar vervoer, TRAM (waarom niet!) of bus, ook na 21 uur (en dat afdoende promoten!!) lijkt me veel zinvoller.
het idee van dtje vind ik lange zo gek niet hoor.. het zou een hele investering vergen, maar als dit gegeven genoeg gepromoot wordt en er dus voldoende (en tot laat genoeg) verbindingen zijn, zou dit wel eens succesverhaal kunnen blijken... ik kijk nog maar eens naar mijn grote voorbeeld Basel/ Baselland (Zwitserland), tot ongeveer middernacht of zelfs een ietwat later kan je daar, behalve bussen die er ook zijn, een tram nemen naar een stadsdeel of een van de buitenwijken of nabijgelegen plaatsjes in Baselland...
Enne.. Te voet: ja, Lieven, voor "ons"jongen mensen is te voet gaan in stad zoals Mechelen in principe nooit een probleem: maar niet alle Mechelaars zijn even jong he..