Wordt Mechelen Noord op 19 februari in twee gesplitst?

Omdat het wel heel belangrijk is zet ik deze post opnieuw in de kijker op vraag van Freddy de Coördinator van de stuurgroep. Het is bijna zover binnen kort gaan ruim 15.000 bewoners van de wijk Mechelen Noord naar de stembus. Zoals we van Freddy al vernamen werden de drie scenario's ondertussen herleid tot twee scenario's waarvan een met harde stops. Bij scenario één blijft doorgaand verkeer mogelijk maar het zou wel bemoeilijkt worden door verkeersremmende en verkeersvertragende maatregelen. Scenario twee is wel heel drastisch, hierbij zou het doorgaand verkeer in de Caputsteenstraat en de Kleine Nieuwendijk totaal onmogelijk worden gemaakt door plaatsing van paaltjes onder de spoorwegbruggen! Jawel! In verschillende straten wordt dan éénrichtingsverkeer ingevoerd zoals in de Sint Rumoldusstraat, Sint Gommarusstraat, Populierendreef, Bakelaarstraat, Oude Sint Gommarusstraat e.a. Dit harde scenario heeft vooral nefaste gevolgen voor heel het gebied tussen de Caputsteenstraat de Dijle en de Nieuwen Dijk. De hoofdinspecteur van de lokale Politie heeft al ongunstig advies gegeven. Ook het diensthoofd Dienst Wegen vreest dat er problemen zullen ontstaan als de harde stops worden gerealiseerd. Het verkeer zal andere (uit)wegen moeten zoeken o.m. langs het smalle stuk van de Grote Nieuwendijkstraat naar de Nekkerspoelstraat waar het nu al zo moeilijk is. Een belangrijke factor is natuurlijk ook het tijdverlies bij de verplaatsing van de ene kant naar de andere kant in de wijk door verplichte omrijding. De doorstroming van de Lijn kan hiermee ook gehinderd worden, trouwens het smalle stuk van de Grote Nieuwendijkstraat zit nu al regelmatig muurvast. Wat moet dat dan worden als we de Caputsteenstraat niet meer mogen gebruiken? Beste medebewoners, denk a.u.b. goed na als u gaat stemmen! Deze scheiding kunnen we toch echt niet laten gebeuren, want dat brengt een kloof tussen Mechelen Noord en Nekkerspoel.
@natan: Hoeveel is 'enorm veel' geld precies? Niemand blijkt dat te weten.
minder milieuhinder
Het scenario van de harde stops is weldoordacht en zal het doorgaand verkeer in onze wijk onmogelijk maken. géén doorgaand verkeer betekent wel véél minder verkeer in alle straten van onze wijk. Scenario 2 is als een pleister op een hout been: het kost de hardwerkende mechelse belastingsbetaler enorm véél geld; het zal leiden tot een drukker verkeer in de zijstraten (om de zachte verkeershinderende maatregelen te ontwijken). Bovendien krijgen we géén zekerheid of het stadsbestuur de nodige middelen zal ophoesten !!! Scenario 1 zal leiden tot méér rust in onze wijk. Huizen in straten met minder doorgaand verkeer , hebben véél meer waarde dan huizen langs drukke verbindingswegen. Scenario 1 zal onze woonwijk enorm opwaarderen tot een woonkwalitatieve omgeving met véél minder lawaai, méér verkeersveiligheid en milieuhinder. In feite moet iedere huiseigenaar in onze wijk stemmen voor scenario 1; idem dito voor iedere zwakkere weggebruiker (fietsers, voetgangers,...) in onze wijk; idem dito de wijkbewoners die in een rustige omgeving willen wonen
@jc dat klopt, maar om de assen sneller te maken moet je niet de wijkstraten afsluiten. Dan moet je andere oplossingen bedenken en ik ben daar geen specialist in, anderen wel. Dus : een andere studie, heraanleg van Nekkerspoelkruispunt (vervangen door een rond punt vb., trouwens dat kan over de hele ring in Mechelen een oplossing zijn, in de kempen kennen ze daar iets van). Soit, zolang ik moet gaan stemmen, zal het voor scenario 2 zijn.
@Marie: Dit is nog altijd een negatieve redenering. De mensen nemen nu deze wijkstraten omdat ze sneller zijn dan de grote assen. Jij zegt maak deze wijkstraten trager, ze zullen de grote assen dan wel nemen. Maar door dit extra verkeer worden de grote assen nog trager. Als je de grote assen sneller maakt, neem je de oorzaak weg en is iedereen gelukkig. Ook de mensen van buiten de wijk die deze assen gebruiken.
Ik ben een paar dagen niet komen kijken en het niveau van discussie zakt wel dieper en dieper. Een kleuterschool haalt een hoger niveau. Natuurlijk denkt iedereen aan zijn eigen situatie, altruïsme is een theorie, geen praktijk. Enfin, dit gezegd zijnde, ik blijf erbij dat het scenario met harde stops de buurt overbelast. Want laat nog alle 'sluipverkeer' van zgn. villawijkbewoners verminderen, wat wel blijft is dat de plaatselijke bewoners (lees alles achter de spoorwegbrug) bijna geen uitweg meer hebben. Voeg daar nog het RUP Papenhof en Bonduelle aan toe, en de gevolgen voor o.a. Nekkerspoelstraat én kruispunt zijn duidelijk. Wat gebeurt er trouwens als het brandt achter de spoorweg? Komt de brandweer door de file aan Nekkerspoel? Als iedereen een beetje redelijk blijft, kan dit echt wel opgelost worden door de zgn. 'zachte' maatregelen. De wijkbewoners geraken nog overal en de doorgaande auto's hebben er geen baat meer bij om via de achterliggende straten te rijden door de vertragende maatregelen.
Ik kan Freddy gelijk geven. Pak de oorzaak van het sluipverkeer aan, nl. de slechte doorstroming op de belangrijke verkeersassen. Dan zullen de mensen die kleinere straatjes niet meer opzoeken. Dan hoeven er ook geen harde maatregelen te komen. Die draad van een kruispunt aan Nekkerspoel, zou eerst moeten aangepakt worden. Op het spitsuur rijd ik door het centrum, dat is stukken sneller dan aan Nekkerspoel in de file gaan te staan. Maar ja, Nekkerspoel is ingericht door het Vlaamse gewest, of was het de provincie, of was het boer Pier, of tante Jeanne, ... Het is niet de stad Mechelen, dus is het goed en kon dit niet vermeden worden. Eigenlijk is het spijtig dat ik een kruispunt dat werd heraangelegd begin jaren '90 (als ik me niet vergis), gewoonweg niet voldoet.
Ik vind het een schande dat Freddy zo zwaar wordt aangepakt door sommige bewoners. Het ergst van al is dat ze aan hun eigenbelang denken. En dat terwijl Freddy net de enige is die iets van mobiliteit kent. Sommige mensen op deze blog moesten zich diep schamen!
Met de directie van Telenet en het stadsbestuur werd onderhandeld om de gevolgen van deze uitbreiding maximaal te beperken voor de woonwijk. Zo werd afgedwongen dat na de werken de parking van Telenet ondermeer toegankelijk zal worden via de Liersesteenweg zodat er een ontlasting komt van de Caputsteenstraat. De uitrit van de parking in de Caputsteenstraat zal zodanig aangelegd worden dat het fysiek onmogelijk zal worden om vandaaruit nog richting Nieuwedijk te rijden. Dit zal ongetwijfeld een positief effect hebben op de buurt. Personeel en klanten van Telenet zullen op die manier meer verplicht worden de "grote" assen te gebruiken terwijl de wijk voor alle bewoners vrij toegankelijk blijft.
De enige echte oplossing voor onze wijken bestaat er in te werken aan een vlottere doorstroming op de vesten en het wegwerken van een aantal knelpunten zoals bv het beruchte kruispunt van Nekkerspoel. Dit komt alle Mechelaars ten goede. Ook moet men nadenken alvorens vergunning te verlenen aan bedrijven om zich in woonzones te vestigen zeker als er voldoende plaats is op daartoe speciaal voorziene plaatsen. Donderdag starten de werken voor de uitbreiding van Telenet. Eens de werken voltooid, begin 2007, verwacht men dat dagelijks zo'n 2000 wagens de parking zullen op- en afrijden. Dit is, of we het nu willen of niet, "bestemmingsverkeer".
Wat de scenario's betreft is het duidelijk dat het in scenario 1 absoluut niet gaat om het herverdelen van lasten maar om het creëren van nieuwe bijkomende lasten. Bijkomende lasten die geen oplossing bieden aaan het probleem en die de leefbaarheid van de wijk in alle facetten alleen maar verder in het gedrang kunnen laten komen.
In de avondspits noteert men ongeveer dezelfde aantallen. De Kleine Nieuwedijk zo'n 210 voertuigen/uur richt kerkhof en Grote Nieuwedijk en 130 voertuigen richting Caputsteenstraat. Uit de studie blijkt dat de drukste uren deze zijn van 8 tot 9 uur en van 16.30u tot 17.30
In de Caputsteenstraat werden tussen de 250 en 300 wagens/uur geteld richting Liersesteenweg en tussen de 270 en 410 van Liersesteenweg weg. Een belangrijk deel van dit verkeer heet de parking van Telenet als bestemming.
Tijdens de ochtendspits werden in de Kleine Nieuwedijkstraat 230 voertuigen per uur geteld richting Caputsteenstraat en 90 in de andere richting.
Voor het ganse gebied werd een druktebeeld opgemaakt zowel voor de ochtend- als avondspits. De ochtendspits ligt tusse, 7.30u en 9.30u, de avondspits tusseen 16 en 18 uur.
Ik heb echt sterk de indruk dat sommige van mijn buren nog geloven in sinterklaas. Dat de harde stops minder verkeer zullen teweegbrengen, is klinkklare onzin. Geloof je nu echt dat mensen gaan omrijden omdat er stops zijn? Ik vrees dat de bewoners van de Populierendreef en de Sint-Gommarusstraat heel wat meer verkeer zullen slikken dan vandaag. Je zal daar maar wonen. Nee, dan blijft alles beter zoals het is. En zij die er anders over denken, kunnen beter op 'den buiten' gaan wonen.
Ik lig er wakker van
@Els:Mag ik mij als buitenstaander nog heel even moeien? Alleen maar om te zeggen:let op met die verzinkbare paaltjes. Op vele plaatsen (o.a.Lier)hebben de bewoners daar heel slechte (en kostbare)ervaringen mee.
Ach, ik blijf toch nog steeds bij mijn eerste besluit zeker géén harde stops! Nu wat betreft die reportage, dat kwam werkelijk heel slecht over, en een duidelijke uitleg over de situatie was ook helemaal zoek. Ik sprak vanmiddag met een buitenstaander, die wel de reportage toevallig had gezien maar hij begreep helemaal niet wat er nu eigenlijk allemaal aan de hand was. Dat zegt wel genoeg zeker, hé. De interviews bij de bakker waren idd zeer triestig, ik vind het heel jammer dat men op die manier gewoon slechte en verkeerde informatie geeft.
Een mooie tussenoplossing zou er in bestaan de paaltjes van de harde maatregelen te plaatsen maar dan het type paaltjes van in de binnenstad (verzinkbare paaltjes) die enkel omhoog staan tijdens de spitsuren...
Ik heb helemaal niets te maken met de problemen in jullie woonomgeving,maar ik volg aandachtig,als neutrale waarnemer,de discussie. Ik kan er niets aan doen maar heel deze situatie begint meer en meer "Zaventem" trekjes te krijgen. Oostrand,westrand,zuid-en alle andere randen. Hoe dan ook, ik wens iedereen veel wijsheid toe. Ik duim voor een oplossing naar ieders tevredenheid...
Iemand vraagt naar cijfers over de verkeersdrukte. Die zijn er, objectief vastgesteld door het studiebureau Tritel, op vraag van de wijk en de stadsdiensten. Daarbij werd aangetoond dat de Caputsteenstraat en de Kleine Nieuwedijkstraat heel zwaar te lijden hebben door het sluipverkeer. Cijfers zijn mijns inziens op te vragen bij de bevoegd stadsdiensten. Ik wil hierbij ook nog iets rechtzetten. Sommigen proberen hier paniek te zaaien door te stellen dat de wijk afgesneden wordt, dat je er niet meer in- en uitgeraakt. Dat zijn boude beweringen die niet gestaafd worden. Je kan wel degelijk de wijk in en uit, alleen moet je daarvoor misschien twee-drie straten omrijden. Met een auto lijkt me dat niet zo een karwei. De buurtbewoners worden niet gehinderd, wel zij die onze wijk gebruiken om snel(ler) van en naar de stad te rijden. Daar dient onze woonwijk niet voor. Bovendien zal het verkeer alleen maar toenemen, door de uitbreiding van Telenet en het op stapel staan van allerlei woon- en kantoorprojecten in onze wijk. Sommigen hebben het nu al ook over het eventueel vertrek van KV Mechelen en dat daarvoor woningen in de plaats komen. Of een tweede uitbreiding van Telenet? Het stadsbestuur bij monde van de burgemeester heeft stellig verklaard dat er geen nieuwe uitbreiding van Telenet komt, maar dat had de burgemeester zoveel jaar geleden ook gedaan voor de huidige uitbreiding... Als straten zoals de Populierendreef, Bakelaarstraat, Kluisstraat... wat meer verkeer krijgen in het 'harde' scenario, dan zal dat enkel het verkeer zijn van mensen die ter plaatse moeten zijn, niet het doorgaand verkeer dat wij nu dagelijks moeten slikken. Het gaat om een kleine herverdeling van de lasten. Dergelijke solidariteit past toch in het gemaanschappelijk belang van de wijk, zoals ik hierboven mag lezen? By the way, onze voorkeur voor harde maatregelen is niet zomaar ontsproten aan een fantasierijk brein. Het gaat om bittere noodzaak, omwille van het almaar toenemende verkeer en de bijhorende onveiligheid en omdat de zachte maatregelen er nooit zulllen komen in onze straten, voor de brandweerdoorgang voor KV Mechelen. Het wordt zondag dus kiezen tussen harde maatregelen nemen of niets aan de situatie veranderen...
Bart, mijn reactie heeft niets met Mechelen te maken. Ik ben op zoek naar je adres. En lang leve Internet, ik heb je gevonden. Bart, ik feest binnenkort op mijn 50 jaar en wil je graag uitnodigen Reageer je? miekenlucas@hotmail.com
In d US nemen ze voor 100m ook de auto
ja, ik heb het gezien, en het is absoluut gene stoef, maar geeft wel perfect weer wat de grieven zijn.bij bakker opsinjoor(2 personen!):" ik woon hierachter in de straat, en als ik naar de bakker rijd en terug naar huis wil, moet ik helemaal omrijden langs de vest!" KOMAAN HE SEG!!!!!!!
Voor de geinteresseerden, RTV heeft vandaag een stukje opgenomen voor het journaal. Hierin komt de actie die de middenstand gestart is aan bod en komen enkele buurtbewoners aan het woord. Te bekijken op RTV.
@Bart Braeckevelt: "Het resultaat bestond uit goede scenario's voor de drie deelgebieden, met een goedkeuring van de meerderheid van de bewoners. " Over welke bewoners gaat het? Enkel die van de Caputsteenstraat? Of is ook de ruimere buurt geconsulteerd? Wat mij ook nog verwondert is het gebrek aan cijfers in heel dit dossier. Zijn er objectieve meetgegevens over de verkeersdruk in alle straten (makkelijk te meten met zo'n darmpjes over de weg)? Of gaat het hier zoals zo vaak weer over perceptie?
volgens mij en ik woon hier al 39jaar hebben sommige een verkeerde keuze gemaakt bij het huisvesten en hadden zij op de buiten moeten wonen , de caputsteenstraat is altijd al een verbindingsbaan geweest maar ja deze vegen alleen voor eigen deur en denken dus enkel aan "eigen belang".Aan de kleine zelfstandige word niet gedacht en als ik het zo lees hier hebben zelfs sommige ouders niets anders tedoen dan op hun pc te zitten wat zouden dan hun kinderen buiten gaan spelen !!!
en vooral niet vergeten : de buurt, dat ben je zelf.
zoals ik reeds zei: uitgezonderd plaatselijk verkeer invoeren en strenge politie controle hierop! politie agenten genoeg nu. als dat op onregelmatige tijdstippen gecontroleerd word houd het sluikverkeer op. en regelmatig de fiets pakken! winkels genoeg in de buurt, en als alle gezinnen hun kindjes op de fiets naar de winkel sturen, slaan ze meerdere vliegen in één klap: ze zijn ff achter de playstation achteruit, ze komen nog eens buiten, ze leren hunne plan trekken in de winkel en in het verkeer, en ze leren de waarde van geld kennen (bvb hoe weinig je nog kan kopen tegenwoordig voor 25 euro)opvoedkundig zou dat wel kunnen tellen. pa en ma zijn niet meer zo gestrest van het naar de winkel gaan en hebben tijd voor wat anders,(kinnekes maken bvb, want er lopen er toch zo weinig, en we hebben wat in te halen op onze allochtone medemens) niks dan voordelen dus. groetjes, don kyoto
hallo allemaal, Harde of andere stops,mensen die beroepsmatig elke dag op de baan zijn en niet uit de desbetreffende buurt komen,weten niet meer hoe te rijden.Ik denk daarbij aan bussen die kinderen en/of volwassenen thuis ophalen en afzetten,hoe moet het daarmee.Rij maar eens rond je komt van de ene verkeersmiserie in de andere terecht,omleidingen,werkzaamheden met serieuse files als gevolg enz,enz.De stationsbuurt en de colomabuurt neemje rond 16.30u ook niet voor je plezier. Door al deze problemen zoeken de mensen sluipwegen uit,met alle gevolgen vandien voor de buurtbewoners de anders zo rustige straat wordt omgetoverd tot autosnelweg.Dat daar reclamaties over komen is logisch,zelf woon ik aan een drukke steenweg en ben veel verkeer dus gewoon maar als er ergens in de buurt werken bezig zijn ja dan kan ik de steenweg niet veilig te voet oversteken.Mijnheer Stevens kan het stadsbestuur er niet voorzorgen dat de werken niet overal en tegelijkertijd bezig zijn maar stuk per stuk en wel degelijk eerst afwerken voor er elders begonnen wordt ,dit zou al veel leed besparen
Er circuleert ondertussen al een petitie in de buurt tegen het scenario met de 'harde stops', een kleine rondvraag leerde mij dat mensen niet het minste vertrouwen hebben in de 'buurtbevraging'. Dat zegt wel wat...
Het Leven Zoals Het Is:Maneblussers...op hun smalst...
Iemand had mij gemeld dat er een discussie aan de hand was op deze site. Ik ben daar niet zo vertrouwd mee, maar soit. Ik vind het bedroevend om vast stellen op welk niveau hier 'gediscussieerd' wordt en dat ook door een schepen en door Freddy, de zogenaamde coördinator van onze stuurgroep. Van een coördinator verwacht je objectieve informatie over de twee scenario's, en geen oproep tot het stemmen voor één bepaald scenario. Het bevestigt alleen de realiteit dat er geen stuurgroep meer is en dus ook geen coördinator meer. Jammer dat sommigen op het niveau van wijk- en stadsbeleid hem het hand boven het hoofd houden. Het zal hen waarschijnlijk goed uitkomen en we zijn op de hoogte van de politieke vriendschappen. Helaas, de wijk is inderdaad verdeeld en dit onder andere dankzij de interventie van Freddy. Maandenlang hebben wij gewerkt aan voorstellen en compromissen, in een goede samenwerking met de stadsdiensten en het onderzoeksbureau Tritel. Het resultaat bestond uit goede scenario's voor de drie deelgebieden, met een goedkeuring van de meerderheid van de bewoners. Voor ons middengebied -met de Kleine Nieuwedijkstraat en de Caputsteenstraat- betrof het harde maatregelen. Helaas dat was niet naar de zin van Freddy -en enkele getrouwen?-en zo werd het voorstel vakkundig gekelderd. Met als resultaat een referendum -officieel heet dit buurtbevraging- waar niemand om gevraagd heeft. Met simplistische vragen die een genuanceerde realiteit verdoezelen. Met een keuze die geen keuze is voor onze wijk. Zachte maatregelen betekent dat er immers niets zal veranderen. Wij vragen immers al tien-vijftien jaar voor zachte maatregelen in onze straten. Telkens stuiten wij op een njet van de brandweer die ten alle tijde door moet kunnen, omwille van KV Mechelen. Dus zolang dat voetbalstadion daar staat wordt er helemaal niets ondernomen. Volgende zondag heb je dus de keus tussen maatregelen nemen (de stops) en niets ondernemen (de zachte maatregelen die nooit gerealiseerd kunnen worden). Stem hoe je wil, maar besef waarvoor je stemt. Had de zogenaamde coördinator van onze stuurgroep zich niet ingelaten met het democratisch verloop van onze bijeenkomsten, dan was er geen referendum geweest en dan kon het stadsbestuur nu al het gewenste scenario in de praktijk uitwerken. Het is jammer dat ik op sommige van deze uitlatingen moet reageren, maar ik kan het niet hebben dat enkelingen de bewoners van deze wijk een rad voor de ogen willen draaien en enkel oog hebben voor hun eigen belang. Dan vragen ze zich af hoe het komt dat stuurgroep, buurtcomité en wijk verscheurd zijn... Tja.
Beste Freddy, als je niets anders dan zo een domme antwoorden kan verzinnen geeft dat maar enkel blijk van gebrek aan fantasie en kan je beter zwijgen en intelligente mensen laten spreken
Beste Slis gelijk heb je, mijn excuses als ik even mijn, jawel, fantasie de vrije loop liet. Het was maar om zeker te zijn dat alle hogergenoemde straten nog tot het Mechels grondgebied behoren.
heeft men de gemeentegrenzen hertekent?
Freddy hou nu toch eens op met uw gezever over solidariteit en samenhorigheid, en zeg waar het op staat. Alles wat u niet aanstaat is niet goed en mag er niet komen. Iedereen moet met zijn slee overal kunnen blijven doortuffen, dat is uw motto( erg toepasselijk) Blijkbaar vergeet men steeds te vermelden dat er al stops komen in de Duivenstraat en aan het Papenhof. Met de aangekondigde woonuitbreiding op de site Papenhof komen er nog meer bewoners en voertuigen bij en die kunnen dan weer allemaal door onze wijk snorren. Dat is de realiteit. De stuurgroep die jij pretendeert te vertegenwoordigen bestaat niet meer en dat weet je maar al te goed. Wij zullen de andere visie die in de stuurgroep aanwezig was kenbaar maken.
Is het zo abnormaal dat mensen uit de buurt opteren voor een leefbaardere straat? Realiseren de mensen die tegen de stops zijn zich voldoende dat het automobilisten uit naburige gemeenten zijn die hier door de straten razen op weg naar hun optrekje gelegen in doodlopende straten, residentieel gelegen. Wij zijn die gasten beu, toch niet zo moeilijk om te begrijpen.
Als Leo Stevens stelt dat er expertise aanwezig is bij Tritel dan kan ik dat best aannemen, maar je moet je niet achter een jury verschuilen om een beslisssing te rechtvaardigen. Ik ben van oordeel dat niet een jury maar de gemeenteraad de uiteindelijke beslissing neemt. In het dossier Euroshopping is toch ook andere beslissing genomen dan deze welke door de jury werd gekozen. Dat is ook terecht want een jury moet geen verantwoording afleggen en u wel.
ze zouden ook van het Telenetgebouw een sporthal mét zwembad kunnen maken, en het bedrijf gewoon inplanten waar het hoort, op één van onze industrieparken bvb!
Alle gekheid op een stokje, ik hoop en denk dat de buurt helemaal niet zo verdeeld is als sommigen willen laten uitschijnen. Als bewoners hebben wij een gemeenschappelijk belang en wanneer we dit maximaal nastreven kunnen we er samen alleen maar beter van worden.
ik lees in het Laatste Nieuws van morgen zaterdag dat de buurt verdeelt zou zijn in 2 kampen? Zou het kunnen dat Wannes over visionaire gaven beschikt en 2 kanten bedoelt?
Natan, behoren de zijstraten ook tot jouw "wijk"? Wat doe je met alle nieuwe en belastende bewegingen die gecrëerd worden? Wat doe je in de toekomst met straatfeesten, periodes van speelstraten? etc. Heb je in je afweging de consequenties voor de vele bewoners van de Grote Nieuwendijk, de Bakelaarstraat, de Kluisstraat, de Franshalsvest, en ga zo maar door al eens grondig bekeken?
@natan Ik heb sterk het vermoeden dat jij in de caputsteenstraat woont. Iedereen die achter de spoorweg woont heeft nog 2 uitwegen : Nekkerspoelstraat (én dat zal dan altijd aanschuiven in de file zijn want iederéén moet langsdaar) of via de boerenkrijgstraat langs de achterkant van de KV proberen weg te geraken, wat meer mensen zullen proberen. Zij die voor de spoorweg wonen kunnen quasi alle kanten uit, zij die erachter wonen : jammer maar helaas?
Laat staan parking.
Tiens Sint Netels, Het Jef Denynplein (wel na de aanleg van de nieuwe Vliet komt hier aardig in de buurt.) behalve dan nooit perking natuurlijk. :-)
Ach ja, uiteindelijk droomt iedereen van de utopische straat: rustig gelegen met wat groen in de buurt, alle winkels, de oprit van de E19 en een paar invalswegen dichtbij, maar verboden met de wagen door te rijden en/of te parkeren behalve voor jezelf en een paar buren waar je goed mee kan opschieten (lacht)
@natan: nogmaals, ik vind dat je oproep om te stemmen voor de afgrendeling van de Caputsteenstraat en de Kleine Nieuwedijkstraat van egoïsme en kortzichtigheid getuigt. Het zal de druk op het Nekkerspoelkruispunt, de Grote Nieuwedijkstraat en andere straten in de "wijk" alleen maar verhogen. Zoals ik me al eerder afvroeg: wat is de economische kost van dit scenario?
Alleen wat jammer dat je niet te horen krijgt hoeveel 'enorm veel geld' dan wel precies is, wat dat betreft wordt er stilletjes gezwegen, als ik een plan indien kom ik er ook niet vanaf met te zeggen dat deze balk 'enorm veel belasting' aankan, men ziet daar graag een cijfer opgeplakt aangezien veel, weinig, een beetje, massa's,... subjectieve aanduidingen zijn; wat voor de ene 'veel' is, is dat daarom niet voor de andere. Dus ik herhaal mijn vraag: Ten voordele van de duidelijkheid: Concrete Cijfers AUB.