Mechelse computerboeren

met categorie:  
Ik las op VRT teletekst pagina 199 vandaag volgende bericht.

Beloond worden voor een slecht rapport? Het kan.
Een Mechelse computerwinkel deelde vrijdag een computer
uit aan de leerling met het slechtste rapport.

In totaal stelden zo'n 40 leerlingen en studenten zich samen met hun
rapport kandidaat voor een computer ter waarde van 2.500 euro.

De "gelukkige" werd Eric Van Brande,die in het vierde middelbaar zit en
economie studeert. Hij haalde in totaal precies 50% op zijn rapport en
was gebuisd voor 8 van de 15 vakken.

Niet geslaagd dus, maar wél eencomputer verdiend.


Ik had er in juni al van gehoord en ze blijken doorgezet te hebben.
Niet echt educatief te noemen maar ja, ze komen er mee in het nieuws he.

Het is Tones die dit gedaan heeft, ik ben er nog niet geweest.

Er zijn eigenlijk wel veel computerwinkeltjes in Mechelen.

Ik ben nogal fan van Zeta, waar halen jullie je geavanceerde calculators ;-)
...in Hombeek, dorp: PPC Solutions. Héél tevreden - ook van nazorg.
De minst scrupuleuze computerwinkel ooit bevindt zich helaas ook in Mechelen en heet Wallabie (http://www.wallabie.be/). Zijn er ooit in geslaagd mij een moederbord twee keer aan te rekenen.
Eigenlijk kan ik de actie van TONES niet echt de hemel in prijzen. Goed. Ze hebben de pers gehaald. Maar of dit alles verantwoord is, laat staan educatief verantwoord? Wel neen. Zelf voor de klas staande weet ik hoe moeilijk het nu soms al is om (sommige) leerlingen te motiveren tot studeren. Een leerling met het slechtste rapport belonen met een cadeau van die waarde: hm. wel, ik heb daar dus duidelijk mijn vragen bij .

Enfin: om op je vraag te antwoorden:

Als Macgebruiker, is er niet bepaald keuze te over in Mechelen. Als het gaat over software, vakliteratuur of toebehoren kan ik meestal wel terecht in HET COMPUTERWINKELTJE waar ik wel tevreden van ben...
Als het gaat om specifiek Apple Macintosh soft- en vooral hardware kan ik in Mechelen terecht bij HOFFLINE INTERNATIONAL op de Hanswijkdries...
Ik zou geen problemen hebben met de mediastunt van TONES indien het bij deze éne keer zou blijven.
Maar ik heb vernomen dat ze dezelfde stunt hebben gepland voor volgend jaar en dat vind ik al minder.
Volgend jaar zullen er zeker jongelui bij zijn die naar een zo slecht mogelijk rapport hebben toegewerkt om zodoende die "cadeau" te winnen.
@ TONES : Toch maar een andere stunt zoeken voor volgend jaar? Misschien iets positiever?
de boys van tones zijn wel sympa...

misschien heeft deze actie tot doel een probleemstudent/pechvogel een duwtje in de rug te geven.
(wat ben ik toch goedgelovig).

toch beter dan een muismat in elk studenten-welkom-pak.
Er waren wel een aantal voorwaarden aan verbonden, aan die stunt van tones. Zo moest je toch minstens op de helft van de vakken geslaagd zijn.

Ik heb zelf al onderdelen gekocht bij Tones, net zoals bij Zeta. Van beide ben ik wel tevreden.
Tones heeft sinds enkele maanden eens tevige klant aan mij verloren. Ik heb er jarenlang voor grote sommen geld hardware gekocht. Maar toen ik mijn pc de laatste keer voor een reparatie binnenbracht, was het erover.

Harde schijf leek kapot, bij Tones bleven ze volhouden dat het moederbord moest vervangen worden. Uitkomst van de zaak: PC bleek helemaal in orde.

Ik ga sedert kort bij een bevriende computerwinkel in de O.L.V. straat: Mega Mobile. Snel, goedkoop, vriendelijk: kortom, wie heeft er Tones nog nodig ;-)
Nee, over tones heb ik ook maar weinig zinnigs te vertellen. Kocht er vorig jaar een PCI tv kaartje, dat niet bleek te werken. De volgende ochtend stond ik terug in de winkel.

Met een vriendelijke lach kreeg zeiden ze me:

"geen probleem, we zullen het eens testen, nee hoor, kost je niks"

Toen ik na de verificatie terug in de winkel kwam was het al meer:

"sja, we hebben nogal veel moeten verzetten om een test via de kabel (TV) te doen. 't gaat je wel 50euro kosten"

Als ze me vertellen dat het niets gaat kosten, dan verwacht ik ook dat dit zo is. Indien niet, dan is dat een fout bij Tones, waar ik als klant zeker niet wil voor opdraaien. Ik ben de komende drie dagen op rij, elke dag naar de winkel kunnen gaan omdat ze me weigerden de kaart terug te geven totdat ik betaalde. Na drie dagen eisen de baas te spreken heb ik de kaart terug gekregen, zonder te betalen, en zonder de baas te spreken...

Het kan een prima winkel zijn, met uitstekende prijzen. Maar mij zien ze er toch niet direct meer terug.
ik zen zelf ws gebuisd op 7 van de 13 vakken!
@Markec: Hier nog een Mechelse Mac-gebruiker (inwijkeling en zeer fier op m'n nieuwe stad)
Heeft Hoffline dan een winkel waar je hardware kan kopen? Zou wel handig zijn.
Vroeger reed ik helemaal naar Leuven maar was daar zeer ontevreden over de service-na-verkoop.
Ik ben al aan mijn tweede ALDI computer en ik ben daar zeer tevreden over, dit kan ik echter van al mijn vorige niet zeggen. Ik heb ook al stukken gehad een kortsluiting in het moederbord gratis voor niks een nieuw gekregen. Het enige nadeel die reparatie heeft tien dagen geduurd. Mijn volgende PC is terug van den ALDI
@Hummer: Hoffline doe inderdaad ook in hardware (en netwerken).. zelfs in PC's doen ze.. maar ik ga altijd bij de Wouter: de "mac man" aldaar ;-)

Dus als je naar Hoffline gaat vragen naar Wouter, en zeggen dat Mark, zijn 'oud-docent' je gestuurd heeft... hij zal dan hopelijk wel weten dat je het over mij hebt... ;-)
Tones... Wat zal ik zeggen. Als er één ding is waar ik niet tegen kan is het dat ze tegen me liegen, indien je van dezelfde mening bent. Koop dan beter niets bij Tones want daar zijn ze niet vies van een leugentje en je moet wel héél extreme maatregelen nemen alvorens je krijgt waar je recht op hebt.

Inderdaad,Vriendelijke mensen lage prijzen zeer goede service en vaste prijzen voor reparaties.Zo komt men niet bedrogen uit bij afhaling van zijn computer.Doe zo verder!!

Inderdaad,Vriendelijke mensen lage prijzen zeer goede service en vaste prijzen voor reparaties.Zo komt men niet bedrogen uit bij afhaling van zijn computer.Doe zo verder!!