De stad investeert

met categorie:  

Het wordt tijd om nog eens een politiek politiek onderwerp aan te snijden. Omdat:

  • ... het lang geleden is ...
  • ... Sint Netels is afgehaakt en iemand het moet doen...
  • ... de andere onderwerpen dan riskeren om interessanter te worden ... :-D

 

Volgens het Nieuwsblad is de stad weer aan het investeren. Niet minder dan 43,8 miljoen euro is ingeschreven voor de uitvoering van infrastructuurwerken. Ze hebben al hun centen bijeengeschraapt om het aan de volgende projecten te spenderen.

  • Eerste fase Tervuursesteenweg: 2 miljoen euro
  • Heraanleg Pasbrugplein: 706.000 euro
  • Heraanleg Keldermansvest: 1 miljoen euro
  • Eerste fase Hoogstraat: 1,5 miljoen euro
  • Eerste fase Bankstraat: 1,5 miljoen euro
  • Openleggen vliet Lange Heergracht: 1 miljoen euro
  • Aanleg voetpaden: 500.000 euro
  • Aanleggen verkeersremmers: 100.000 euro
  • Beveiligen schoolomgevingen: 200.000 euro
  • Aanleg fietspaden: 250.000 euro
  • Inrichten buurtparkings: 150.000 euro
  • Openbare verlichting: 158.000 euro
  • Plaatsen straatmeubilair: 350.000 euro

Te veel  ? Te weinig ?

Verkeerde plaats ? Laat u vooral gaan !

Ik heb het ook gelezen en, in deze Tijden van Crisis, blijkt ons Blauwbartje Anti-Crisis-Oprispingen te hebben.  Terwijl iedereen doomdenkt, is bij hem de rook om zijn hoofd verdwenen en gaat hij er duidelijk voor !

Misschien moet ik mijn job, daar in Mortsel, maar eens opzeggen en voor de Stad Mechelen gaan werken, want om een crisis het hoofd te bieden worden de prioriteiten verlegd naar Grote Uitvoeringswerken door de (locale) overheden en misschien hebben ze volk nodig.

Enfin, het is maar een idee, maar als zoon van een (Mechelse) Oud-Stadsambtenaar...

:-)

Ondanks de crisis moet de stad blijven evolueren.
Als de werken achteruitgeschoven worden, word de stad lelijk en onaangenaam.
Nu kunnen we fier zijn op Mechelen, omdat het een mooie en leefbare stad is.
Ik wil hier geen reclame maken en "Blauwbartje", ik noem hem toch liever gewoon Bart Somers, heeft niet meteen mijn politieke voorkeur, maar we moeten een kat durven noemen en toegeven dat Mechelen er onder zijn burgemeesterschap een aardig stuk op vooruit gegaan is.
De bijhorende pluimen zijn niet voor de burgemeester alleen, maar voor de ganse bestuursploeg, die puik werk levert.
 
De heraanleg van voetpaden is op veel plaatsen nodig, de schoolomgevingen mogen veiliger, fietspaden kunnen we gebruiken en de Pasbrug, Hoogstraat , Tervuursesteenweg enz. kunnen best een nieuw kleedje gebruiken.
Het enige waar ik tegen
Oeps, er is precies wat misgelopen in mijn reactie.
De enige volledige is die van 23.17 uur.
Hoe die anderen er kwamen is mij een raadsel.
Zelf kan ik ze niet verwijderen.
Mijn welgemeende excuses voor het erreurke.

De wegen van het internet zijn ondoorgrondelijk :-)

@ Jan,

             ik aanvaard uw mening maar ik hoop  dat u later niet zult vluchten voor uw eigen stellingen.

En Jan, vertel ons dan nu waar ge tegen bent opdat uw viesie tenminste volledig zou zijn.

@G.L. : 't is weer te moeilijk voor u zeker? Jan zegt toch op 23:25 dat zijn enige goede reactie die van 23:17 is!

en die vindt ge vôôr die van 23:25 net boven die van 23:16 en net na één van 23:16, toch gemakkelijk hé! ;-D

Oei, Peter is bezig met zijn potteke witsel, denk ik

De versie van 23.17 uur was de definitieve.
Ik ben tegen verkeersremmers en hindernissen op de rijbaan.
Niet omdat ze het verkeer afremmen, maar omdat ze na een tijdje dikwijls heel slecht zichtbaar worden, wanneer bvb de reflectoren kapot zijn e.d.
Dan worden het hindernissen die aanleiding kunnen zijn voor een ongeval.
Zeker met regenweer, wanneer het zicht van de automobilist beperkt wordt, zijn zulke dingen levensgevaarlijk.
Het lijkt me dan ook veel beter om meer en strenger te controleren en zwaarder te beboeten.
Mij viel het op dat, ten tijde van de superboetes, je veel minder laagvliegers zag.
Iemand die een keer of drie een hoge boete moet betalen raakt uiteindelijk ook geleerd.
Zelf had ik met één keer al voldoende.
Geflitst in de binnenstad met slechts 7 km/u boven het toegestane maximum.
Resultaat : een mini boete van 50 euro, wat eigenlijk te weinig is voor sommige hardrijders, maar voldoende voor mij, zodat ik voortaan niet meer boven de 30 kom in't stad.

 

Wat is er gebeurd ? De server heeft kuren, reageert traag, en heeft elke keer dat Jan op de knop drukte een reactie gepost. Sorry voor het ongemak.

Ik zelf heb geen enkele reactie verwijderd. Misschien moet Jan nog eens instructies geven en een volledige versie posten, ...

Ik heb de dubbele reacties verwijderd.

Jan, ik vrees dat ik enkel de versie 23:16 heb laten staan, sorry voor dit foutje!

@Florisla & Peter : Ik ben al blij dat die 39 klonen verdwenen zijn :-)

Het resterende gedeelte van de eerste post had ik toch al eens herhaald, dus is alles ok, Thanx.

Ja, het was bijna SPAM he :-) We werken aan een oplossing ... binnenkort een post hierover ...

Gym, is een periode van crisis voor jou dan meteen een reden om de stad maar zo te laten qua onveiligheid?  Het is misschien gevaarlijk om tijdens een economische crisis te investeren, maar vaak leiden zo'n investeringen juist naar een afzwakking van de crisis.

Wie weet worden er hierdoor wel minder arbeiders ontslagen, of - nog hoopvoller en heus niet onmogelijk - enkele nieuwe arbeiders aangenomen. Met het sneeuwbaleffect natuurlijk he, voor aanverwante toeleveranciers van grondstoffen e.d. die ook weer personeel aan het werk kunnen houden. Om nog maar te zwijgen van de te besteden lonen van die arbeiders/bedienden.

Als iedereen maar een goed stevig slot op de knip zet omdat het crisis is ... dan zal je pas écht een crisis krijgen.