
De vaartkant heeft er sinds vandaag nieuwe parkeermeters staan en de gevolgen zijn dan ook zichtbaar ...

Voor diegenen die het verschil niet merken, vroeger was het bijna onbegonnen werk om hier een plaatsje te vinden ... ik onthou mij dan ook verder van commentaar, dat laat ik aan jullie over.

zakken vullen van privéfirma's. Wie zit er in die beheerraad????
Arme mechelaars.....En de toeristen????
En nog voor 6 jaar?
Nooit zal ik begrijpen waarom zoveel mensen die langs de vaart wonen toch zo gek zijn om een auto te kopen en die dan ook nog eens per sé aan het jaagpad van de vaart willen stallen.
Ik zou daar eerder een stal zetten voor mijn paard. Op die manier woont mijn paard op de kortst mogelijk afstand van zijn werk, nl het jaagpad.
Als autoliefhebber kan je dan ook veel beter opteren voor een woning die langs een autostrade werd gebouwd. Van de parkeerruimte naast de baanvakken wordt praktisch door niemand gebruik gemaakt. En weet je waarom?
Mogelijk is de benaming "pechstrook" hier de oorzaak. Je moet immers, net zoals de meeste paarden, serieuze kloten aan uw lijf hebben om elke dag de schijn te blijven wekken dat je auto wederom dienst weigert terwijl je in feite als autoliefhebber de aanwezigheid van een ruime parkeerplaats als een evident en belangrijk criterium hebt gehanteerd bij het bepalen van uw vaste verblijfplaats.
Let wel, ik zeg niet dat ik een autoliefhebber ben en ik zal het evenmin ontkennen. Welke kloten er aan mijn lijf hangen zul je dus ook niet gauw langs deze weg vernemen.
Wat je wel gerust mag weten is dat ik nooit heb leren zwemmen en dat ik hierdoor van mening ben dat ik ongeschikt ben om me door middel van een kano te verplaatsen. Uit recent wetenschappelijk onderzoek is immers gebleken dat voor een efficiënt gebruik van de kano de aanwezigheid van een wateroppervlak tot voordeel strekt, doch dit slechts wanneer je ooit hebt leren zwemmen. Zodus..
Gezien mijn vergevorderde leeftijd ben ik ondertussen ook bijzonder bijziend geworden en ook dat mag je gerust langs deze weg vernemen. Doordat ik niet kan zwemmen heb ik geoordeeld dat het voor mij heden ten dage misschien toch wel interessant wordt om telkens opnieuw me op de tast ervan te vergewissen of er wel een brug ligt wanneer ik zin krijg om de vaart nog eens over te steken.
Hé, ik ben toch niet gek!
Sterker nog, ik woon niet eens langs de vaart al heb ik nu waarschijnlijk deze indruk bij u gewekt, hahaha.
Waar ik woon zijn, ook dat zijn eigenlijk uw zaken niet.
Alleen wilde ik u naar aanleiding van de door u geopende topic geruststellen dat je niet de enige gek aan de vaartkant bent. Aan de voorziene parkeerplaatsen te zien moet het er krioelen en vormen jullie er ongetwijfeld een absolute meerderheid.
De vraag die me nu nog enkel rest is de volgende: Is dit een eerder Vlaams fenomeen dat ook al in Leuven door iemand werd vastgesteld? Of is het eerder een regionaal verschijnsel, of wie weet, zo mogelijk een uniek Mechels gegeven?
Frans Croes die aan het Zennegat woont heeft bij mijn weten geen auto dus het zou kunnen dat Mechelen hierin een voortrekkersrol heeft gespeeld.
Zou de Katholieke Vlaamse Hogeschool dit niet kunnen onderzoeken? Of is dit eerder iets voor de KUL? Misschien moeten ze dit onderzoek wel opsplitsen en kan er op voorhand overeengekomen worden dat de beide onderzoekteams elkaar onder het gloednieuwe bruggencomplex van Kampenhout zullen ontmoeten om de onderzoeksresultaten uit te wisselen? Heeft er trouwens al iemand ooit te voet de vernieuwde brug van Kampenhout overgestoken? Niet doen! Geloof me, ik spreek van ondervinding!
Aan de overkant woont er een Idiaan die die nu blijft beweren dat hij een tot dusver onbekende afstammeling van Cristoffel Columbus heeft ontdekt!
Een wreed anbetant mannenke!
Of hoe een maartegel de mentaliteit van een weggebruiker (lees parkeerder) kan wijzigen.
eigen schuld dikken bult, zou ik zo zeggen nietwaar?
Betalen in de stad, bewonerskaarten gratis.
Allicht wordt er hier en daar wat bijgestuurd binnenkort.
En mijn opmerking gaat over het huidige college en zijn meerderheid, dus die in 2000 gekozen werden, trouwens de nieuwgekozenen zetelen pas vanf één januari 2007!
de onderhandelingen zitten inderdaad muurvast omdat bij een tripartite de kandidaten voor de postjes toenemen terwijl de kansen verminderen
Kan er me iemand uitleggen waarom op de ene plaats wel al en de andere niet?
OK, gauw efkes de schijf bijdraaien is rap gebeurd, maar toch iets moeilijker om dit te organiseren vanop je werk ergens in Brussel.
Toen ik nog in Brussel werkte ging ik gewoon te voet, met de bus of fiets naar het station: veel gemakkelijker
Je ziet waar dergelike toestanden toe leiden. nerzijds meer vrije plaatsten maar vermoedelijk parkeerproblemen extra muros.
Ik vraag me echter af hoe die langparkeerders de zaak oplosten met hun schijf?: 5 x per dag over en weer ???
In de winkelstraten wordt het betalend parkeren beperkt tot maximaal 1 uur.
Als ik ga winkelen neem ik daar te tijd voor en drink/eet tussendoor nog iets. Dat maakt winkelen gezellig en tof. Op 1 uur tijd heb ik moeite om rustig 2 à 3 winkels te doen. Iets gaan drinken tussendoor zullen we maar vergeten en het gezellige is er ook vanaf.
Daarom ......
Mechelen keisnel winkelen !
Aan de Zandpoortvest parkeer je 4 uur voor 1¤ en het is amper een 5-tal minuten lopen tot de Bruul langs de prachtige Kruidtuin...
Is regeren niet vooruit zien? En een stad leiden ?
Mijn vuist omhoog.
Als je dan toch een paar uurtjes shopt en nog iets drinkt of eet, dan zal die extra 10 à 15 min. wandelen ook wel geen verschil maken.
Waarschijnlijk gaat het ook minder verkeer in de binnenstad veroorzaken en dat is ook mooi meegenomen.
Telkens ik in het centrum ben, betaal ik. Daar heb ik geen probleem mee.
Waar ik echter niet tegenkan, is dat men nu al buiten de stad moet betalen.
Echt waanzinnig! Je zou voor minder uit mechelen wegblijven. Straten buiten de ring (willen Geets straat, willem hereynstraat,...) zijn nu betalend. Ronduit belachelijk. Geldklopperij.
Pas op: ik ben graag in mechelen, maar het parkeerbeleid is gewoon maf.
Conclusie: Hou het op betalend parkeren in het centrum. Eens buiten de ring: gratis.
Was het misschien je geheime plekje waar je vroeger altijd ging parkeren ?
Trouwens de door u vermelde straten zijn verder van het centrum gelegen dan de (toekomstige) parkings aan de ring.
Maar voor de rest zie ik geen verschil tussen de Willem Herreysnstraat en pakweg de Louizastraat. Het zijn allebei zijstraten in een drukke commerciële buurt, de ene nét binnen de ring en de andere erbuiten. Dus waarom zou er in beide straten niet hetzelfde regime kunnen gelden?
Ik spreek me hier niet uit over de opportuniteit van het nieuwe parkeerbeleid; ik vind alleen dat m.i. er geen verschil hoeft gemaakt te worden tussen de stad en de stationsbuurt.
Wat betreft het parkeren in de rand: ik wou dat ze overal het betalen zouden invoeren! Ik woon zelf net buiten de ring. Het probleem zal volgens mij straks gaan zijn dat iedereen die niet wil betalen, in onze straten komt staan. Als ik dan om 18h of later van mijn werk thuiskom, kan ik niet meer dicht bij huis parkeren, maar moet ik 5 straten verder gaan staan en met handtas, laptop en boodschappen naar huis wankelen. Dus graag betalend parkeren en bewonerskaarten.
Zoals iemand hier eerder aanhaalde: het vraagt een kleine mentaliteitsverandering, en dat is voor veel mensen nog steeds teveel. Volgens mij is het idee van die randparkings schitterend, en de bussen rijden inderdaad vaak genoeg om verkeer uit het centrum te weren.
Als ik zie hoe ze soms op de vesten komen voorbijgevlogen, dan zouden ze daar van mijn part toch ook hier en daar een cameraatje mogen zetten.
Mensen zijn toch rare wezens. Als het gratis, staan ze graag in de file om een parkeerplaats te zoeken. Van zodra het betalend is geworden, hebben ze blijkbaar geen probleem om wat aan lichaamsbeweging te doen om zich te verplaatsen.
Mensen zijn rare wezens.
Heb je de voorbije dagen de "file" mensen al zien staan aan het kantoor van Vinci ?
Allemaal aan 't aanschuiven voor hun gratis bewonerskaart (of ze ze nu nodig hebben of niet).
Ik fiets iedere dag naar mijn werk. Kwartiertje trappen en ik ben voldaan en batterijtjes opgeladen om een ganse dag achter mijn buro'ke en pc te zitten.
Achja, in eigen stad werken heeft zijn voordelen. :-)
werkt uw pc alleen op batterijen??? :-)
Wegens nergens geen plaats ben ik dikwijls genoodzaakt mijn auto aan de Geerdegemsvaart te zetten : dit is de overkant van de Vaartdijk. De vaartdijk wordt betalend. De Geerdegemsvaart blijft gratis. Waarschijnlijk zal ik binnenkort daar dus ook geen plaats meer hebben.