Moet er nog lof zijn

met categorie:  


(Foto JanS)

Neen het gaat hier niet over de aanbidding van het Sacrament in de kerk, ik wil hier wel even een lofrede afsteken in de richting van de loketbedienden van het stadspersoneel.

Alles lijkt vrij normaal en gewoon wanneer men in het glazen Huis van de Mechelaar binnenwandelt op een vroege ochtend. Je plukt je ticketje uit het doosje nadat je de nodige prentjes op het scherm hebt aangeduimd, je kiest een bankstel dat niet te ver uit de buurt staat en als je er een gaatje in vind tussen de mensen waar je nog ongehinderd kan plaats nemen vlei je jezelf neer en wacht geduldig af tot je beurt gekomen is.
Terwijl je je onledig houd met het bekijken van de animatie op de reuze LCD schermen of hun plasma tegenhangers merk je al gauw dat jouw beurt vervaarlijk dichtbij is. Voor je het beseft heeft de computer voor jou een loket gevonden waar een bediende op je wacht.


Je begeeft je naar het loket waar een bediende je vriendelijk begroet en je vraagt wat ie voor jou mag betekenen.

In alle details wordt jouw vraag beantwoordt en de nodige problemen worden opgelost. Heb je dan toch op de valreep nog een vraagje en blijkt dat niet voor het betreffende loket, de vriendelijke persoon stelt voor om je nummertje te heractiveren voor de vermoedelijk betreffende dienst.

Weer eventjes op het bankje, het enige wat ons nog ontbrak was een kopje koffie. Misschien hadden we er niet eens van kunnen nippen want hop we konden weer naar een vrije blije bediende toe. Een even vriendelijke persoon die zich zeer vriendelijk en behulpzaam opstelt, ze kan helaas het probleem niet oplossen. In eerste instantie worden we doorverwezen naar een andere dienst in een ander gebouw en dan gebeurt weer dat wat deze mensen van anderen onderscheid, de super-service. In plaats van ons wandelen te sturen naar de andere dienst pakt de persoon de telefoon en raadpleegt de vermoedde dienst die dan weer een andere dienst voorstelt waar we uiteindelijk met het juiste lijntje worden verbonden. Het blijkt dat alles aan de telefoon kan worden uitgelegd zodat we nog net aan een kruistocht tussen diensten konden ontsnappen.

Het had ook anders gekund, de ambtenaren versie : je pikt een ticket en wacht je tik af in een rijtje, je verzoek wordt afgehandeld en je mag weer aanschuiven aan het volgende loket waar je wordt doorverwezen naar gebouw X. In gebouw X wordt je dan doorgestuurd naar blok Y waar je verneemt dat het met een brief ook kon. Je bent dan een halve dag kwijt.

Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat deze mensen ten dienste staan van de Mechelse bevolking, ze vinden immers elke maand in hun loonzakje een deel van het belastinggeld van de mechelaars. Men mag zich echter wel verheugen op het feit dat deze mensen hun werk écht met plezier uitvoeren..

Als het goed is moet het ook gezegd worden.
Ik ben er één keer voor iets binnen geweest en ik zat nog maar pas neer of ik was al aan de beurt, ik heb dus de indruk dat het loopt zoals het hoort en dat is de bedoeling toch.
Het 'goeie' moet zeker benadrukt worden!
Soms wordt té veel gezeurd en gezaagd.
Als het écht nodig is, mogen we dat zéker wel aankaarten - maar ik ben toch blij dat Lieven ook het positieve in de kijker zet.
Mooi zo!
Ik bekijk het wel na een half jaartje of een jaar. Dan pas zal ik mijn mening vormen. Het betreft hier dezelfde personen, er betaat dus een risico dat ze in oude gewoontes hervallen.
Een nieuw gebouw maakt van een aantal van de 'prutsers' daar geen voorbeeld ambtenaren. De beleefdheid van enkele van hen zal er wrs. ook niet blijvend door verbeteren.
Volledig eens met men voorgangers,ben er ook nogmaar éénmaal moeten zijn .Maar inderdaad snel geholpen én vriendelijk.
Heb er ook een DVD gekocht over Mechelen (4¤) ne echte aanrader !!!
Ik was vorige week ook vlot bediend.
Voor nieuwe Mechelaars als ik was de inschrijving in het bevolkingsregister in dat zwijnekot van vroeger de eerste slechte indruk van Mechelen.
Inderdaad Jans, Het goede moet geloofd worden net zoals het mindere bespreekbaar moet zijn.