Enquête peilt naar interesse autodelen bij Mechelaars

met categorie:  

Cambio organiseert sinds 2002 autodelen in België. Het principe is simpel: de auto’s staan verspreid over verschillende standplaatsen in Wallonië, Brussel en Vlaanderen en als klant heb je permanent toegang tot al deze wagens. Je reserveert een auto wanneer je hem nodig hebt: een uur, een paar uur, een dag of langer. Cambio doet de rest. Cambio is dus ideaal voor wie slechts af en toe een auto nodig heeft en verder geen kopzorgen wil.

Geef je mening en vul de enquête in!
Cambio organiseert samen met de stad Mechelen een vooronderzoek. Op die manier willen ze nagaan of er in Mechelen interesse is in autodelen. Tot 15 maart 2006 kan je de enquête online invullen op www.cambio.be/mechelen of je kan een exemplaar van de enquête aanvragen via de Mechelfoon op nummer 015 28 00 00. Meer informatie over cambio vind je op www.cambio.be.

Hier was ik dus op aan't wachten... Hoe sneller hoe liever wat mij betreft.
Dat lijkt me wel iets interessants, Vera, ik begin er meteen aan!
Heb hem ook ingevuld...
Ik zou graag een aanhangwagen delen.
'k Heb hem ook al ingevuld. Trouwens op woensdag 09-03 is er een informatie-avond over particulier autodelen (AUTOPIA) in de Zeeridder. Info en inschrijven http://www.autodelen.net
ja, ik zag die info-vergadering ook net verschijnen op de kalender (zie link bovenaan links).
Schitterend concept, die cambio. Een pak goedkoper dan een auto huren en als je zelf niet vaak de auto van stal haalt ook een pak goedkoper dan zelf een auto kopen en onderhouden.
Autodelen dekt volgens VTB-VAB het ,,mobiliteitsgat'' af. Voor die gevallen waar een fiets te beperkt is in actieradius, het openbaar vervoer te weinig flexibel, de huurauto en de taxi te duur, komt autodelen in aanmerking. Dat gat in de mobiliteitsmarkt wordt vandaag door de privéwagen opgevuld.

,,Autodelen kan een alternatief zijn om aan die mobiliteitsbehoefte te voldoen'', zegt Maarten Matienko van VTB-VAB. ,,In de stad wordt door file- en parkeerproblemen het voordeel van de eigen wagen almaar kleiner.''

Een stedelijke omgeving is cruciaal om autodelen te doen slagen. De aansluiting op een ruim aanbod van openbaar vervoer blijkt daarbij cruciaal. Het succes in Brussel bewijst dat: van 14 wagens bij de start is het initiatief doorgegroeid naar 40 wagens, voor 1.200 klanten. Wie wil autodelen, mag geen auto nodig hebben voor woon-werkverkeer of om boodschappen te doen.

Autodelers gaan door de directe link tussen gebruik en prijs bewuster om met hun verplaatsingen. In de praktijk blijken zij hoger opgeleid en beter verdienend.
Gelezen in De Standaard